Geçtiğimiz günlerde düzenlenen toplantıda bir araya gelen Kuzeymak bayileri, 2009 yılını değerlendirerek 2010 yılı için strateji belirledi. Vakum tüplü güneş enerjisi sistemleri üreten Kuzeymak'ın 2009 yılında satış rakamlarının bir hayli iyi olduğunu dile getiren Kuzeymak Ege Bölge Müdürü Mehmet Koçal, "Kriz döneminde firmamız oldukça bilinçli hareket etti. Zaten bizim ürünümüz tasarrufa yönelik olduğu için nihai tüketici kriz ortamlarında güneş enerjisine yönelme eğilimi gösteriyor. Biz de tüketim ve tasarruf bilinci ile hareket ederek böyle bir durumu lehimize çevirmeye çalıştık" diye konuştu.
GENİŞ BAYİ AĞI
2009 yılının ilk 6 ayında satış ekibinin bölgelerini daralttıklarını, mevcut depolara ve araç filosuna yenilerini ekleyerek müşterilerinin taleplerini en kısa sürede yerine getirdiklerini dile getiren Koçal, ülke genelinde 780'e yakın bayi aracılığıyla nihai tüketiciye ulaştıklarını belirtti. Ar-Ge çalışmalarına büyük önem verdiklerini ifade eden Koçal, standart vakum tüplü sistemlere birçok yenilik ekleyerek müşterilerine sunduklarını söyledi. Koçal, "Firmamız bünyesinde oluşturulan profesyonel proje mühendislik ekibimiz, farklı taleplerle gelen ihtiyaçlara cevap vermektedir" dedi.
Birçok yaşam alanında vakum tüplü güneş enerjisi sistemlerinin kullanıldığını ve dört mevsimi eş zamanlı yaşayan Türkiye'nin her bölgesinde çok iyi sonuçlar aldıklarını da vurgulayan Koçal şöyle devam etti: "Önceliğimiz, satışını sunduğumuz ürünlerimizi daha da desteklemek, yenilemektir. Her yeni sezona, yeniliklerle girmeyi amaç edindik. Güneş pilleri konusunda bir çalışmamız söz konusu. Güneşin hiçbir dönem eksik olmadığı ülkemizde, bu kaynağın yeterince hakkını veremediğimizi düşünüyoruz. Kuzeymak olarak sektörümüzdeki diğer firmalara mesajımız, nihai tüketiciyi alternatif enerji konusunda bilinçlendirmemize destek olmalarıdır. Kolektif hareket ederek, hedeflere çok daha hızlı ulaşılabilir."