KADİR KEMALOĞLU
İzmir Reklamcılar Derneği(İRD) Başkanı Murat Türkay, Türkiye'deki reklam harcamalarının artması için yerele önem verilmesi gerektiğini vurgulayarak "İzmir'de sadece 14 ajans 285 marka ile çalışıyor. Gizli güçlerimiz var. Bunu kullanmalıyız" dedi.
Tarihi Havagazı Fabrikası Kültür Merkezi'nde sohbet toplantısı düzenleyen İRD Yönetim Kurulu, kentteki reklamcılık hizmeti veren firmaların sorunları ve çözüm önerileri hakkında sektörden insanlarla görüş alışverişinde bulundu.
Türkiye'deki reklam cirolarının yüzde 95'ine İstanbul'daki 50 firmanın sahip olduğuna dikkat çeken Türkay, "Biz ise evrensel olabilmek için öncelikle yerelde gelişmek gerektiğine inanıyoruz. İstanbul'a 'ulusal' denir ama gerçek ulusal Anadolu'dur. Batıyor denen Yunanistan'da kişi başına düşen reklam harcaması 81 dolar, İspanya'da 101 dolar, Türkiye'de ise 14 dolar" dedi.
İZMİR 3. SIRADA
Türkay, 36 dernek üyesinden 14'ü arasında bir araştırma yaptıklarını ve bunun sonucunda İzmir'de 285 markanın çıktığını vurgulayarak "Elimizde böyle gizli güçlerimiz var. Kurumsallaşmış firmaların markalaşma süreçlerini yine İzmirli ajanslarla yaşamaları, her iki taraf için de olumlu sonuçlar yaratıyor. İzmir'in yaratıcı gücü ve finans kaynağı yine İzmir'de kalıyor" dedi.