Çin'in Şanghay kentinde düzenlenen "Sial Çin 2011" fuarında yoğun ilgiyle karşılaşan Ege NKM, etkinlik boyunca önemli ihracat görüşmeleri gerçekleştirdi. Türkiye'den Çin'e olan zeytinyağı ihracatının geçen sezona göre 2 kat arttığını belirten Ege NKM İhracat Müdürü Serar Düzkan, Türk zeytinyağının Çin'de kaliteli zeytinyağı olarak tanındığına dikkat çekti.
Çin pazarına ilk etapta 500 bin dolarlık ihracat hedeflediklerini kaydeden Düzkan, Çin'in hızla güçlenen ekonomisi ve alım gücüyle birlikte, ithal gıda ürünlerine olan talebin giderek yükseldiğini vurguladı.
Zeytinyağının, başlıca gıda ithalat kalemlerinde yer almasının Türk zeytinyağı ihracatçıları için büyük fırsat olduğunu hatırlatan Serar Düzkan, Çin'de farklı dağıtım kanallarında önemli bağlantılar gerçekleştirdiklerini sözlerine ekledi.