KAZIM YÖRÜKCE (AYDIN)
Markalaşma Yenilikçilik ve Kalite Geliştirme Derneği (MARKAYDER) tarafından Aydın'ın markalaşma potansiyeli olan yerel değerleri belirlendi. Söke'nin Güllübahçe bebekleri, körüklü çizmesi, Koçarlı'nın künarı, hayıt ve karabaş balı, Çine'nin köftesi, Yenipazar'ın sekiz köşe efe şapkası, tahinli pidesi, Kuşadası'nın kirazı, Sultanhisar'ın çileği, İncirliova'nın deve sucuğu, Germencik'in dağ inciri, Ortaklar beldesinin çöp şişi, Kuyucak'ın zeytini, Köşk'ün at kılından kirpikli patı, Nazilli'nin uzun yaşam sandığı, Karacasu'nun çömlekleri, Buharkent'in bezelyesi, Didim'in havası, Bozdoğan'ın Madran suyu ve gazozu markalaştırılarak kent ekonomisine katma değer sağlayacak yerel ürünler olduğu saptandı.
Saptanan yerel değerlerin korunması için oluşturulacak markalaşma stratejileri ve ortak eylem planlarının tespiti amacıyla Aydın Ticaret Odası'nda (AYTO) toplantı yapıldı. Toplantıya Aydın Valisi Kerem Al, Aydın Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu, AK Parti Aydın Milletvekili Semiha Öyüş, Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Salih Köksal, AYTO Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Hakkı Dokuzlu, kaymakamlar, ilçe belediye başkanları ve sivil toplum kuruluşları temsilcileri katıldı.
ARAŞTIRMA YAPILDI
MAYKAYDER Başkanı Banu Nemutlu, proje hakkında katılımcılara bilgi verdi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın Ticaret Odası, Aydın Genç İşadamları Derneği ve Güney Ege Kalkınma Ajansı'nın desteklediği proje kapsamında dernek olarak Aydın'ın markalaşma potansiyeline sahip yerel ürünlerinin araştırmasını yaptıklarını aktaran Nemutlu, "Bunun için 13 Nisan'da ortak akıl toplantısı yaptık. Toplantıdan çıkan verilerden yararlanarak ilçelerimize ziyaretlerde bulunduk. Bu ziyaretlerimiz tamamlanarak kentimizin markalaşma potansiyeli olan yerel değerleri saptanmıştır. Aydın'ın markalaşma potansiyeli olan birçok ürünü bulunuyor. Bunlardan öne çıkanların korunması ve sürdürülebilir olması için markalaşma stratejileri ve ortak eylem planları oluşturmamız gerekmektedir" dedi.
El sanatları desteklenmeli
Nemutlu, dernek olarak belirledikleri markalaşma stratejilerinden de bahsederek şunları söyledi: "Gittiğimiz köylerde avcılar atıcılar derneği varken çiftçilerin ürettiği ürünlere sahip çıkacak bir dernek veya kooperatif yok. Bu anlamda köylerde çalışma yapılmalıdır. Ayrıca, hediyelik yerel satış ofisleri kurulmalı, el sanatları desteklenmelidir. Yerel ürünlerin tanıtımı amacıyla broşür, afiş hazırlanarak stantlarda dağıtılarak kentin yerel ürün haritası çıkarılmalıdır."
"Zenginliklerimizi pazarlayamıyoruz"
Toplantıda söz alan Aydın Milletvekili Semiha Öyüş, Aydın topraklarından zenginlik fışkırdığını, ancak bu zenginliklerin pazarlanamadığını vurguladı. AYTO Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Hakkı Dokuzlu ise, yaptıkları çalışmalarla Aydın incirine itibar kazandırdıklarını, Aydın zeytinyağının tanıtımı için de çalışma yaptıklarını belirtti. Dokuzlu, Aydın ürünlerinin tanıtımı için hazırladıkları Aydın TanıTIR'ın üçte birlik bölümünü zeytinyağının tanıtımına ayırdıklarını ifade etti.
Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu, yeni belediye sarayına günde yaklaşık 3 bin kişinin geldiğini, oluşturacakları zeytinyağı tanıtım biblosunda zeytinyağı tüketimini özendirmeye çalışacaklarını açıkladı. Aydın Valisi Kerem Al da, çalışmalara ellerinden gelen desteği vereceklerini söyledi.