Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen "İzmir Kılavuz Kaptan Alma ve Bırakma Mevkileri" ile 5 bin GRT'dan büyük gemilerin İzmir Körfezi dışına (Pelikan Bankı batısına) demirlemesi konusunda yaşanan sorun çözüldü.
Yeni uygulama
Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şube Başkanı Yusuf Öztürk, kıyı emniyeti ve güvenliği için başlatılan ve 1 Temmuz'a kadar test uygulaması yapılan çalışmanın zamanından önce durdurulmasının deniz ticaretini olumlu etkileyeceğini söyledi. Uygulamada eski sisteme dönülmesinin sevindirici olduğunu vurgulayan Öztürk, eski sisteme göre, körfeze gelen gemilerin tekrar tek pilot ile etapsız yanaşma ve kalkma yapabileceğini belirtti.
Öztürk, "Getirilmek istenilen yeni uygulamada, İzmir Körfezi dışına demirleyen gemilere verilen pilot hizmetinde, deniz şartlarının uygun olmaması durumunda tehlike yaşanıyordu. Limana girecek gemiler ile limanda yüklemesi bitip dışarı çıkacak gemilerin Pelikan Bankı'nda karşılaşmamaları için birbirlerini beklemeleri sonucu limana giriş ve çıkış süreleri uzuyordu. Ayrıca, limanda operasyonları tamamlanmış gemilerin gereksiz yer işgal etmeleri ve bu nedenle ortalamaların altında seyreden operasyon hızının azaldığı tespit edildi" dedi. Öztürk, kılavuz alma ve iç körfeze demirleme konusunda uygulamada yönetmelik değişikliğine gidileceğini de bildirdi. Dün yapılan DTO İzmir Şubesi Meclis Toplantısı'nda konu gündeme gelmiş ve Öztürk tarafından iç körfeze demirleyen küçük gemilerden limana yanaşabilmeleri için alınması planlanan ikinci bir kılavuzluk ücretinin tahsil edilmemesi istenmişti.