Türk su ürünleri sektörü son yıllarda ciddi ihracat artışı sağladığı ABD pazarında konumunu daha da güçlendirmek için atağa geçti. Geçtiğimiz yıl su ürünleri sektöründe dünyanın ikinci büyük fuarı kabul edilen Boston Su Ürünleri Fuarı'na katılan Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), 19-21 Ocak 2014 tarihleri arasında ise San Francisco'da düzenlenen Winter Fancy Food'a katıldı ve Türk balıklarını pişirerek 2 bin kişinin beğenisine sundu.
Dr. Öz, levreği öneriyor
Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, "ABD, 2013 verilerine göre en fazla su ürünleri ihracatı yaptığımız 13. ülke. Tüketim potansiyeli dikkate alındığında Türk su ürünleri sektörü açısından hedef pazar konumunda" dedi.
Boston Su Ürünleri Fuarı'ndan sonra San Francisco'da başta Amerika olmak üzere, dünyanın pek çok ülkesinden gelen ziyaretçilere, Türk su ürünleri ve sektörünü tanıttıklarını anlatan Kızıltan, "ABD, hızla gelişen bir Pazar. 12 milyon dolara yakın ihracatımız var. Başta levrek, çipura, orkinos gibi taze, işlenmiş ve dondurulmuş ürünlerin ABD ve Kanada pazarı için önemli bir yeri var. Kültür balığının kontrollü üretimden dolayı daha sağlıklı oluşu nedeniyle, Forbes Dergisi tarafından dünyaca ünlü Türk Kalp Doktoru Mehmet Öz'ün Amerikalılara levrek balığını tavsiye etmesi kültür balığına ilgiyi artırıyor" diye konuştu.
STG standında fuar süresince ziyaretçilere hem taze olarak levrek, kaya levreği ve çipura sergilendi, hem de yaklaşık 2 bin kişiye levrek ve çipura tadımı yapıldı.