Ege Genç İşadamları Derneği (EGİAD) 'İşin Uzmanı Buluşmaları' programı kapsamında bir sunum yapan iletişim ve reklam dünyasının en önemli uzmanlarından Prof. Dr. Ali Atıf Bir, 'Markalaşma' konulu eğitim seminerinde medyanın marka yaratmadaki gücüne dikkat çekti.
Ciddi maliyet
Türkiye'nin tüm dünyada olduğu gibi yazılı ve görsel medya, internet ve açık hava reklamcılığı konusunda bir değişim içinde olduğuna dikkat çeken Ali Atıf Bir, doğru mecra ve doğru mesaj kullanımının tüketicinin dikkatini çekmede belirleyici olduğunu söyledi.
Ulusal anlamda marka tutundurmasını sağlamak için 5 büyük televizyon kanalında yer almak gerektiğini ve bunun da ciddi maliyete sahip olduğunu söyleyen Prof. Dr. Ali Atıf Bir, "Medya olmadan marka olmaz. Günümüzde reklam verenler televizyonu tercih ediyor. Çünkü televizyon izlemek için okur yazar olmaya gerek yok. Televizyon toplumun her kesimiyle buluşabiliyor" diye konuştu.
Ali Atıf Bir, gelişen mobil teknolojinin getirdiği olanakların ve internetin, insanların artık her şeyi anında öğrenebilmesine yol açtığını söyleyerek gazetelerin yakın gelecekte daha az tercih edileceği görüşünü savundu. Reklamcılığın popüler kültür mühendisliği olduğunu da söyleyen Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ali Atıf Bir, "Reklamcılık insanların dikkatini satın almak ve onları popüler kültür sörfüne bindirip bir yolculuğa çıkarmaktır. İnsanlara neyi nasıl söylediğiniz çok önemlidir. Bir ürünü niye alması gerektiğini doğru anlatmanız gerekir" dedi.