ERTAN GÜRCANER (HABER MERKEZİ)
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu sözleşmesi feshedilen Üçyol-Üçkuyular metro inşaatında kalıcı betonların atılabilmesi için 15 Eylül'de tünelin betonlama ihalesini yapacaklarını söyledi. Bunun için Kamu İhale Yasası'nın acil durdumlarda ön gördüğü maddelerden yararlanıp zaman kazanmak için davet usülü ihale yapacaklarını belirten Kocaoğlu, 24 saat Üçyol-Üçkuyular tünelinin kontrol altında tutulduğunu söyledi. Tünelin çökmesinin söz konusu olmadığını belirten Kocaoğlu, "Hatay'da yaşayan vatandaşlarımız müsterih olsunlar. Araba kullanırken ne kadar risk alıyorsak, buradaki risk de o kadardır. 15 Aralık'a kadar Üçyol-Üçkuyular metro tünelindeki son kalıcı betonları atmış olacağız" dedi.
PARÇALI ÇALIŞMA
Üçyol-Üçkuyular metro hattını parçalı şekilde ihale edeceklerini sözlerine ekleyen Başkan Kocaoğlu, ilk pakette İzmirspor ve Hatay istasyonları ile bu hattın elektrifikasyon ve sinyalizasyon işlerinin ihale edileceğini, diğer üç istasyonu ise elektronik aksamıyla birlikte ikinci pakette ihale edeceklerini söyledi.
Kocaoğlu, ihalesi yapılan ilk iki istasyonun 2010 yılı içinde diğer geri kalan üç istasyonun ise 2011 yılında hizmete gireceğini söyledi.
SIFIR MALİYETLE
Kocaoğlu sözleşmesi fes edilen bornova metrosununda Ege Üniversitesi Hastanesi ile Evka 3 arasında kalan bölümünün 2010 yılında hizmete girebileceğini ifade etti.
Kocaoğlu, kentin en önemli problemleri arasında yer alan Harmandalı'ndaki çöpler ile Çiğli atıksu arıtma tesisinden çıkan günlük 600 ton çamurun bertarafı konusunda da 5 yıldır nefessiz olarak çalıştıklarını söyledi. 3 yıl önceki koşullarda çöple çamurun bertarafı konusunda ihale yapılması halinde belediye maliyetinin yıllık 65 milyon euro olacağını hatırlatan Kocaoğlu, "Büyükşehir Belediyesi'nin bugünkü koşullarda bu maliyeti kaldırması mümkün değil. Bugün aynı çöpe para vermeden tesis kuracak hale geldik. O gün karar verip ihaleyi yapsaydık, bugün sıfır maliyete geldiğimizde İzmirliye bunun hesabını veremezdik. Hem çöpün hem de çamurun bertarafı konusunda idari ve teknik şartnameler son aşamasına gelmiş durumda. Her iki sorunu da bu dönem çözeceğiz. Melez ve Arap dereleri İzmirliler tarafından çöp kovası gibi kullanıldığı sürece, hava her ısındığında 3 ya da 15 gün koku yapacaktır. Körfez'in canlanması ve sirkilasyonun sağlanması için kanalların açılması şart. bu proje gerçekleştirildiğinde Körfez'de denize bile girilebilecek" dedi.