İzmir'de toplu ulaşımda milyonlarca liralık kamu zararının oluşmasına neden olan krizi çözen KARTEK firmasına ait One Click'in Genel Müdürü İbrahim Durak, sorunu 10 günde çözerek İzmirlinin mağduriyetini önlediklerini söyledi. İhaleyi işletmeci olarak kazandıklarına dikkat çeken Durak, buna rağmen sistemi yeniden kurmak zorunda kaldıklarını ifade etti.
İzmir'de Büyükşehir Belediyesi'nin süreci iyi yönetememisi nedeniyle toplu ulaşımda yaşanan ve milyonlarca liralık kamu zararına neden olan elektronik kart skandalı aşılırken sistemin yeni işletmecisi KARTEK'ten önemli açıklamalar geldi. KARTEK'in toplu ulaşım markası One Click'in Genel Müdürü İbrahim Durak, ulaşım kartları geçersiz hale gelen milyonlarca İzmirli'nin günlerce ücretsiz taşınmak zorunda kaldığı krizin aşılması için büyük özveri gösterdiklerini söyledi. Elektronik ulaşım sistemini 10 günde yeniden kurduklarını ifade eden Durak, hem belediyeyi, hem de vatandaşları mağduriyetten kurtardıklarını söyledi.
10 günde yeni sistem kurduk
İhaleyi yazılımıyla, donanımıyla, tüm teknolojik altyapısıyla birlikte sistemi 'işletmeci' kimliğiyle kazandıklarını dile getiren Durak, buna rağmen yaşanan kriz nedeniyle yeni bir sistem kurmak zorunda kaldıklarını ifade etti. Durak, "ESHOT sisteme ait kök anahtarını ve sistem bileşenlerini eski işletmeciden alamadığı için bize de teslim edemedi. En önemlisi de sahadaki kartların, kart dolum makinelerinin, validatörlerin şifrelerinin üretildiği kök anahtar yoktu. Bu şartlar altında sistemi yeniden ayağa kaldırdık. Takdir edersiniz ki 16 yıllık bir sistemi online'a taşımak kolay olmadı. Geçiş gecesi tüm ekibimiz sahaya indik, 250 kişiyle adeta İzmir'e çıkarma yaptık. 72 saat uyumadığımız oldu. Sistemin ayağa kalkması için her türlü özveriyi gösterip İzmirlilerin yanında olduk" dedi.
Sorunların çok büyük bir kısmını ilk 10 gün içerisinde çözdüklerini belirten Durak, "Yolcu kartları üzerinde manipülasyon yapıldığını gördük, veri tabanına müdahale edilmişti, sistem kayıtlarına sağlıklı ulaşamıyorduk. Sahada birçok tanımsız kartla karşılaştık. Sonuçta işletmeci olarak kazandığımız ihalede yeni sistem kurmak durumunda kaldık. Süreç içerisinde yaşanan birçok spekülasyonun içine çekilmeye çalışıldık. Projenin siyasileştirilmesi bile gündeme taşındı. Ancak bizim hiçbir spekülasyonun parçası olmak gibi bir niyetimiz ve bakış açımız olamaz" dedi.
Sorunun büyük oranda çözüldüğünü belirten Durak, "Haziran'ın ilk haftası yaşananlar tamamen geride kaldı. Sistemin yüzde 80'i tamamen yenilendi. Sorunlu kartların aktivasyonları tamamlandı, eski ve kullanılamaz durumdaki validatörleri değiştirdik, dolum cihazları güncellendi. Geri dönülemez kamu zararı diye bir durum yok. İzmirim Kart önümüzdeki süreçte Büyükşehir Belediyesi'nin ulaşımda olduğu gibi diğer birçok hizmetinde de kullanılacak" dedi.
TOLGA TEKİN
Adalete güvenimiz tam
Altyapı olarak yetersiz oldukları iddialarının doğru olmadığını ve bu konudaki yeterliliklerini dünya çapında tescillediklerini belirten Durak, "Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından verilen 'Teknolojik Ürün Deneyim Belgesi' sahibiyiz. Ayrıca Türkiye, ABD, Kanada, Hindistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Azerbaycan'da bulunan lokal ofislerimizde tüm dünyaya hizmet sunuyoruz. Eski firma, Kamu İhale Kurumu'na belgelerimizin yetersiz olduğu konusunda itiraz etti ve bu itirazı defalarca reddedildiği halde şimdi mahkeme kanalıyla bu kararı durdurdu. Nihai kararın firmamız lehine sonuçlanacağından kuşkumuz yoktur. Adalete güvenimiz tamdır" dedi.