• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
BESİM KAZADO

Buralarda mutluluk en önemli güncel adet

besim.kazado@yeniasir.com.tr Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 10.06.2014, 00:00
Phuket’in gecesi başka, gündüzü bambaşka. Sabaha kadar gezip eğlenip kilometrelerce uzanan kumsallarda uyanabilirsiniz. Ya da bizim yaptığımız gibi geceleri birbirinden güzel yemeklere gidip evde havuza karşı sohbet, yarınki programı yapıp sabah kahvaltı ve ardından erken günlük programlara başlayabilirsiniz Burası erkenden canlanıyor, hani dünyadaki bazı tatil yöreleri gibi geç yatıp geç kalkılmıyor. Her beldenin kendine has kumsalları ve tabii ki özel plajları var.
En kaliteli semtlerden Surin Beach'teki geçen yıl kaldığımız 'Twin Palms' otelinin bir plajı var ki... 'Catch beach'. Çok şık bembeyaz restoranı, akşamüstleri en kalabalık ve kaliteli yerlerden biri oluveren süper bir müziğin kulaklarınıza ziyafet çeken bir barı, yan tarafında birbirinden başarılı masözleri olan ve bunları tamamlayan muhteşem bir kumsalı olan 'Catch Beach'. Lafı bile edilmeyecek bir ücreti veriyor, kumsaldaki tüm hizmetlerden restorandaki nafis menüden, bardan maksimum faydalanıyorsunuz. 20-30 liraya da tadına doyamayacağınız bir masaj oluyorsunuz. Ve de açık havada, hele bir de arada bir yağmur yağarsa -ki yağdı-, tadından geçilmiyor.

EVE KADAR NAKLİYE
Surin Beach yolundaki Surin Plaza benim favori yerlerimde. 2 katlı 12-13 mağazası olan, mütevazı ama çok kaliteli bir kompleks. Çok özel butikleri ve de ülkenize, evinize kadar 'shipping' yani nakliye yapan çok özel masa, dolap, koltuk, ev gereçleri satılan bir plaza burası. Geçerken bunları söylemek gafletinde bulundum, güneşlenmemiz 2-3 saat gecikti. Elbise, yüzük, bilezik, çanta, biblo...
Gündüz-gece bizim Kordon, Kıbrıs Şehitleri, İstanbul'un Beyoğlu'su, NY'un Broadway'i gibi tıklım tıklım dolu 'Patong'u var Phuket'in. Patong'da upuzun denize açılan sağlı sollu dükkanlarla, eczane, kafelerle dolu bir caddesi var. Bu caddenin de ara sokakları. Gece buraları bar ve gece kulübü oluveriyor. Sabahlara kadar her ülkeden binlerce insanın deli gibi eğlendiği bir renk ve ses curcunası...

LEZZET DURAKLARIMIZ
Phuket'in olmazsa olmazlarından biri de Patong'a inerken geçtiğiniz 3'lü. 'Da Maurizio' inanılmaz bir İtalyan restoranı, bir yanı 'Joe's' bembeyaz harika bir bar. Ve 'Baan Rim Pa' Restoran, ama ne restoran. Üçü de kayaların üzerinde, ışıl ışıl Patong manzaralı, üçü de süper servisleriyle lezzet durakları. Baan Rim Pa'da bizim ağzımızın lezzetinde Thai yemeği ile tat ve görüntü karışımında harika bir yemek yiyorsunuz. Servis de süper. Restodan geçtik yerlerimizi kontrol ettik. Yürüyerek Patong'a indik. Dükkan ziyaretleri, eksikleri tamamlama turları ve 'tuktuk'... Tuktuk buranın taksileri. Yanları açık çok basit yapıda taksiler. Vızır vızır sağdan soldan geçiyorlar. Her yere park edebiliyorlar.

HALKIN SİNİRLERİ ALINMIŞ!
Madem trafikten bahsediyoruz, buranın motorsiklet şampiyonluğunu da unutmamak gerekir. Araba kullanırken çok dikkatli olmak gerekiyor bu ülkede. Nereden nasıl çıkacağını bilemediğiniz motorlara karşı. Hele sabah ve akşam trafiğinde. Hele bazıları anne, baba ve çocuk hatta ufaksa çocuklar birlikte tek motorda geziyorlar. Bunu yasaklayacak yasaları yok gibi. Ama en büyük özellikleri herkesin güler yüzlü oluşu. Sinirleri alınmış gibi. Yabancı biri derdini anlatmak için sinirlenip hiddetlense bile son derece sakin cevap veriyorlar. Bu sizi kızdırmak için değil bilakis hiddet duyguları olmadığı içinmiş. Bir gün Phuket'in en iyi iş adamlarından birinin arabasında yemeğe gidiyorduk. Önümüzdeki pikap'ta sıkış sıkış ayakta işlerinden döndüğünü sandığımız bir grup insan vardı... Etrafa, bize bakıp gülüyorlardı. İşadamı arkadaşımıza, bizimle mi dalga geçiyorlar diye sorunca şu cevabı aldım: "Asla, onlar bu yaşamlarında 'fakir geldik dünyaya, tada tada yaşayalım fakirliği. Gelecek yaşamımızda zengin geleceğiz. O yüzden bunun tadını çıkaralım' inancındadırlar."
İşte ufak Patong turundan sonra yemeğe gitmek üzere Uzakdoğu'nun ünlü taksisi, 'tuktuk'a bindik. O kadar sarsılıyorsunuz ki kendinize gelip iç organlarınızın yerlerine gelmesi, bakışlarınızın eski halini alması için birkaç nefes almanız gerekiyor ama hemen diğerine binmek istiyorsunuz.
Son sabahtan bir evvelkinde her günden daha erken güne başlandı. Önce Laguna'daki daha önceden belirlediğimiz ev eşyalarının çok iyileri ile dolu dükkanlara gidip, oralarda grup dağılımı yapıldı, en iyileri seçildi. O en iyileri de elemelere girdi. Epey eğlenceli bir alışverişten sonra genel Phuket turu atıldı tekrardan. Tabii bu ara havuz safası ihmal edilmedi. O kadar rahat o kadar tabii ki burada gezmek, dinlenmek, her şeyi organik yemek. Bu beldede mutluluk en önemli güncel adet. Akşam bu ülkenin üst düzeyinin en kibar kişilerinden Gulu Lalvani'nin Royal Marina'daki malikanesinde Hint yemeği yenildi. Her zamanki gibi harika bir evsahipliği yapan Lalvani'nin ertesi gün birbirinden güzel yeni villa ve dairelerini ziyaret randevusu ile ayrıldık dev evinden.
Dolu dolu güzelliklerle geçen bir haftanın her güzel şey gibi sonu gelince son galayı biraz parlak yapalım dedik ve ver elini 'Simon Show'. Yerler ayırtıldı dünyanın en renkli şovlarından birinin sergilendiği tiyatroya gittik. Biraz erken geçtiğimizden küçük bir tur atalım dedik bu semtte. Her yerde olduğu gibi burada da sizi içeri davet eden masaj salonları çıktı karşımıza. Bir tanesi seçildi ve anında ayak masajı. Bu da bu ülkenin normal kafe veya pastane gibi devamlı gidilen mekanları gibi bir adet...
Rengarenk birbirinden güzel ve gösterişli kostümler, dev dekorlar, komik gösteriler, coşkulu bir izleyici, günde sergilenen 2 şova rağmen her gün her seansı dopdolu geçen "Simon Cabaret" dünya çapında süper bir gösteri. Çıkışta son gece coşkusu ile Patong'a geçtik. Genel tur atıldı, tam son kahvemizi içmek için güzel bir kafeye girmiş kahvelerimiz sipariş etmiştik ki dışarı bir baktık... Afet, rüzgar, yağmur hepsi bir arada. Bir müddet oyalandık ama duracak gibi olmadığını gördüğümüzden biz de attık dışarı kendimizi. Size damlaların boyunu anlatamayacağım tufanda köşeye yetişmek için çaba saf ederken etrafımıza bir bakındık tüm yerli ve yabancılar güle eğlene koşturuyorlar, duruyorlar, gülüyorlardı. 20 dakika sonra yağmur durmuş, 40 dakika sonra heryer kurumuş normale dönmüştü. İşte bu da onların kışları. Her ülkenin, her beldenin yaşamı kendine göre, maksat gittiğinizde onlara uyup onların mutluluğunu tadabilmektir.
Sabah erkenden 5'te kalkıldı. 7 uçağına gidildi. İyi bir kalabalık bizi bekliyordu. Sistemde arıza oluşmuş ama biletlerimiz yazı ile hazırlandı, krallar gibi de kahvaltı yapıp uçağımıza geçtik. Ne demiştik hizmet onların en önemli vazifeleri, turizm de en önemli sektörleri.
Birbirinden güzel geçen 7 gün çabuk geçti bir daha gitme hatta Ayşe Akın ile tur tertip etme kararı aldığımız iki arkadaşım ve her yerde misafirperverlikle karşılanan minik heykelimizle dönüşe geçtik. Bilhassa hediyelik eşyaları, ipekleri, şaşırtacak derecede modern giyim kıyafetleri, nefis kumsalları, her damak zevkine hitap eden yemekleri, birbirinden şık, veya birbirinden sade kafe ve restoranları aynı özelliklerde otelleri, muhteşemin üzerinde az yerde belki sinemalarda rasladığımız tabiatı, yoğun trafiği, huzurlu yolları, huzur demişken ayaktan tüm boy masajları ile her şeyi tadabildiğiniz ve huzurlu ve epey ucuz bir yolculuk geçirdiğiniz bu ülkeye ve de bu beldeye fırsat çıkarsa bir daha gider bir daha yepyeni size anlatacak bir sürü şeyler bulurum. Sıra uzun Amerika seyahatimde. Bölge bölge ayıracağım Amerika yolculuğuna başlıyoruz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.