Yeşil-kırmızılılar, bu büyük vitrinde kalıcı olmanın hesaplarını yaparken, İzmir'de her kesimden destek bekliyor
Türk basketboluna adını son dönemde müzesine götürdüğü 3 farklı kupayla altın harflerle yazdıran Pınar Karşıyaka, bir diğer başarıyı Avrupa'da elde etti. Avrupa'nın dünyaca ünlü yıldızlarını kadrosunda barındıran kulüplerin yer aldığı Euroleague'e kabul edilen yeşil-kırmızılılar, haklı bir gurur daha yaşadı. Yaklaşık 500 bin euro ödenerek 'Wildcard' yoluyla değil, lig şampiyonluğunu kazanarak bilek gücüyle B Lisans sahibi olarak bu büyük organizasyona katılan Pınar Karşıyaka, elde ettiği bu hakkı en iyi şekilde kullanmanın hesaplarını yapıyor.
KSK Basketbol Şube Başkanı Tamer Ustaoğlu, Pınar Karşıyaka'nın 5 yıl önce koydukları hedefi bugün yakalamış olmasının haklı gururunu yaşadıklarını belirterek, "Üst üste aldığımız 3 kupa ara hedeflerdi. Şimdi sadece bizi değil, şehri daha zor bir görev bekliyor. Euroleague'e girdik şimdi burada kalıcı olmalıyız. Sadece Pınar Karşıyaka değil, tüm İzmir Avrupa'nın en yüksek seviyesinde. Haftada 100-150 milyon kişinin takip ettiği bir organizasyonun içindeyiz. Bütün şehir olarak Pınar KSK'ye destek vermemiz gerek" diye konuştu.
Kentten bekledikleri desteğin, sadece karşılıksız para olmadığını ifade eden Ustaoğlu, Pınar Karşıyaka'ya sponsor olarak, firmaların bu dev organizasyonda isimlerini Avrupa'ya duyurma fırsatı bulacağını vurguladı. Ustaoğlu, "Biz İzmir'e söz vermiştik ve bunu yerine getirdik bunun mutluluğu içindeyiz. Bu imkanı şehrimiz de iyi değerlendirmeli. Böyle büyük bir organizasyon İzmir'e ilk kez geliyor. Herkes el ele versin, Pınar Karşıyaka Euroleague'de kalıcı olsun. Herkes kazansın. İzmir'in adı Avrupa'da sadece turizmle değil, başka kulvarda da duyulsun" dedi. GÖKHAN ÖZYURTLU
En az 4 milyon euro
Pınar Karşıyaka, Euroleague'e adım atarak bütçesini en az 4 milyon euroya yükseltmek zorunda kalacak. Euroleague kurallarına göre bu önemli organizasyonda yer alacak takımlar bu bütçe limitin altına düşemeyecek. Pınar Karşıyaka'nın sponsoru Yaşar Holding kulübe yapacağı desteği arttıracağını açıklamış ve bu artışın geçen yıla göre yüzde 40 büyüme olacağı duyulmuştu. Sponsorluk gerilirin yanı sıra reklam, tv yayını ve diğer katkılarla bu rakamın en az 5 milyon euroya çıkması bekleniyor.
Kaf-Kaf ne kazanacak?
Pınar Karşıyaka, Euroleague'e adım atarak bir çok gelir kapısını araladı. Avrupa'nın bu en büyük basketbol organizasyonu Avrupa'da canlı ve televizyon başından yaklaşık 200 milyon kişi takip ediyor. Bu çerçevede kulüplerin sponsorluk ve reklam gelirleri artıyor. Televizyon gelirleri belirgin bir şekilde yükseliyor. Maçları izlemek için salona gelen seyirci sayısında ciddi artış oluyor ve bu da tribün gelirini yükseldiyor.
Arena elden geçirilecek
Euroleague'e katılmanın Pınar Karşıyaka bir diğer katkısı da tesislerin elden geçip yenilenmesi olacak. Yeşil-kırmızılıların maçlarını oynadığı Mavişehir Arena'nın, Euroleague kuralları çerçevesinde eksikleri giderilecek. Avrupa vitrinine çıkacak salonda yenilemeler yapılacak. Bu sayede 10 yıllık tesis Avrupa normlarına uyum gösterme adına elden geçirilecek.
Taraftarın hediyesi
Karşıyakalılar, Euroleague seferberliğine katkıda bulunmak için yönetime "Kombine kartlar erkenden satışa sunulsun, takıma bir oyuncu da taraftar alsın" önerisi yaptı
Pınar Karşıyaka'nın Euroleague biletini alarak elde ettiği büyük başarı, şampiyonlukta sokaklara dökülen yeşil-kırmızılı taraftarlara bir coşku daha yaşattı. Takımlarıyla gurur duyan KSK sevdalıları yönetimden, basketbol kombine kartlarını erkenden satışa çıkarmasını talep ederek, "Kombine biletler hemen tükensin, Pınar KSK'ye bir oyuncu da taraftardan gelsin" sloganını ortaya attı. Kombine biletlerden elde edilecek gelirle, takıma kaliteli bir oyuncu daha katma fikri yönetimi de hemen harekete geçti. Bu sezon Euroleague'de mücadele edecek olmalarından dolayı, kombine biletlerden daha fazla gelir bekleyen Pınar Karşıyaka yönetimi, taraftarın sesine kulak verip hemen kombine kartların basılıp piyasaya çıkması için kolları sıvadı.
Başarmaya mecburuz
Pınar Karşıyaka'nın Euroleague biletini alması, sadece yeşil-kırmızı renklere gönül veren taraftarları değil, iş dünyasını da hareketlendirdi. Pınar KSK'nin ana sponsoru Yaşar Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Selim Yaşar, bu başarıyı "Euroleague bizim için yeni bir sayfa. Pınar Karşıyaka hak ettiği yere geldi. Başarılı olmaya mecburuz, bu bir başlangıç. Artık bütün İzmir'in, bütün Türkiye'nin takımı olacağız. Desteğimiz sürecek" sözleriyle yorumlarken, Karşıyaka Belediye Başkanı Hüseyin Mutlu Akpınar, "Pınar KSK Avrupa'yı Karşıyaka ateşiyle yakacak" dedi. Ege Bölgesi Sanayi Odası Başkanı Ender Yorgancılar, attığı tweette, "Karşıyakamıza tüm İzmir olarak destek vermek durumundayız, ben hazırım..." ifadesini kullandı.
Erkan da gitti
Pınar Karşıyaka'da şampiyon kadrodaki yaprak dökümü Erkan Veyseloğlu'nun dün Türk Telekom'la anlaşmasıyla sürdü. Sözleşmesindeki çıkış opsiyonunu kullanarak Ankara ekibine giden Erkan, geçen sezon ara transfer döneminde Banvit'ten KSK'ye gelmişti. Pınar Karşıyaka'da 28 maçta 15 dakika, 4 sayı, 2 ribaunt ve 0.9 asist ortalaması tutturan Erkan'ın 2 yılda Telekom'dan 1.5 milyon lira alacağı öğrenildi. KSK'de Bobby Dixon, F.Bahçe ile anlaşmış, Diebler, Strawberry, Palacios ve Barış Hersek'e de yerli ve yabancı kulüpler cazip teklifte bulunmuştu.