• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
SEDA KAYA GÜLER

Coca-Cola Türkiye Başkanı

Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 06.06.2011, 00:00
KAGİDER'in düzenlediği geleneksel "Kahvaltı Toplantısı"larının geçtiğimiz ayki konuğu Coca-Cola Türkiye Başkanı Galya Frayman Molinas'tı.
İstanbul Alman Lisesi'ni bitirdikten sonra Boğaziçi Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü'nden mezun olan Molinas, çalışma hayatına Unilever'de ürün müdürü olarak başladı. 1996 yılından beri de Coca-Cola'da çalışıyor. 2001 yılında Türkiye Pazarlama Müdürlüğü görevini üstlendi. 2004 yılında Orta Avrupa ve Rusya Bölümü Pazarlama Direktörü Vekilliği'ne atanan Molinas, 2005 yılında içinde Türkiye, Adriyatik ve Balkan ülkeleri, Kafkasya ve Orta Asya Cumhuriyetleri ile Ortadoğu ülkelerinin yer aldığı coğrafyanın Pazarlama Direktörü oldu. 2007 yılında ise, Rusya ve Hindistan'ın eklenmesiyle 42 ülkeyi içeren Avrasya Grubu Pazarlama Direktörlüğü görevini üstlendi. Ağustos 2008'te Coca-Cola Türkiye Genel Müdür Yardımcısı, 2009'ta da Genel Müdür koltuğuna oturdu.

GALYA MOLINAS

"Kadının iş yaşamında başarılı olması için destek mekanizması çok önemli." diyen Galya Molinas'a göre bu destek önce aileden, sonra eşten ve de kurumdan gelmeli. Ailesinin her zaman kendisini desteklediğini belirten Molinas, "Ayrıca, sevdiğim işi yapıyorum ve çok keyif alıyorum. Bir de, fırsatlara sırtımı dönmedim. İşi yaparken heyecan duyuyorum. Sıkıştığım zaman imdat demeyi biliyorum ve yardım alıyorum." dedi.
KAGİDER Başkan Yardımcısı Pelin Özkan, toplantının başında Coca-Cola'da Türkiye çıkışlı 46 üst düzey yönetici olduğunu hatırlatarak, "Sayın Molinas çok başarılı bir kadın yönetici, umarız gelecekte Coca-Cola'nın başında Muhtar Kent'ten sonra Molinas'ı görürüz" diyerek hepimizin hislerine tercüman oldu.
Molinas da Coca-Cola'nın yeni sosyal iş modeli ve sosyal sorumluluk projelerinden söz etti ve Afrika'da hayata geçirilen mikro dağıtım merkezlerini anlattı. Afrika ülkelerinin dar sokaklarına, dağlık bölgelerine büyük Coca-Cola kamyonlarının girememesi nedeniyle küçük arabalarla ulaşılamayan bölgelere dağıtım yapan girişimciler, mikro dağıtım merkezlerinin hayata geçmesine öncülük etmişler.

5 MİLYON KADIN
Böylece hem Coca-Cola'nın satışlarının ve görünürlüğünün arttığını, hem de bireylerin ve toplumun hayatında olumlu yönde değişiklikler yarattığını belirten Molinas, "Geliştirdiğimiz model ile ile Afrika ülkelerinin dar sokaklarına giremeyen dağıtıcılarımızı mikro dağıtım merkezleri ile destekledik. Coca-Cola olarak biz bu merkezleri kuruyor, bilgi ve mentorluk desteği sağlıyoruz. Kredileri ise finans kuruluşları tarafından veriliyor. Bugün sayısı 3 bine ulaşan bu merkezlerden doğrudan ve dolaylı 48 bin kişi kazanç sağlıyor. Üstelik bu merkezlerin yüzde 30'unun sahibi ise kadınlar." dedi.
Galya Molinas, bu modeli geliştirerek 2020 yılında dünyada 5 milyon kadını iş sahibi yapmayı öngördüklerini ifade edince hemen Türkiye'yi sorduk. "Öncelik verdiğimiz ülkeler var. Şu anda planlama aşamasındayız. Bu projenin dalgaları olacak. Türkiye ise bu planın daha sonraki devrelerinde yer alacak. Türkiye için farklı bir bakış açısı lazım" diye konuştu.


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA