• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
SEDA KAYA GÜLER

İşi kurmak ve sürdürmek

Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 24.05.2012, 00:00
Rana Kalfa 34 yaşında. Evli. Sakarya Üniversitesi Kimya Bölümü'nden mezun. İş hayatına atılınca kozmetik sektörünü seçiyor. Tekirdağ, Çorlu'da yaşayan Rana Kalfa, dokuz yıla yakın bir süre çalıştıktan sonra kendi şirketini kuruyor. Amacı daha kaliteli ve sağlıklı bir yaşam için gerekli olduğuna inandığı doğal kozmetik ürünleri yapıp satmak. Bunların içinde doğal aromaterapi sabunları, kabak lifli sabunlar, gliserinli sabunlar, doğal parafinsiz soya mumları, peeling ürünleri, banyo topları, vücut kremleri vs. yer alıyor.
"Üretim aşamasından, paketlenmesi ve tüketiciye sunulmasına kadar her türlü işlem el yapımıdır" diyen Rana Kalfa, iş hayatına atılmadan önce, kurmayı istediği işinde daha başarılı olabilmek, kendini daha da geliştirmek için, KAGİDER'in düzenlemiş olduğu "İşimi Kuruyorum" eğitimlerine katılmış.

EĞİTİM ŞART!
Ardından Goldman Sachs ve Özyeğin Üniversitesi işbirliği ile başlayan, "Kadın Girişimcilik ve Yöneticilik" sertifika programına katılıyor.
İşini kurarken, KOSGEB'in Kadın Girişimci Destek Kredisi'ni almaya da hak kazanıyor. Bu eğitimlerin çok yararı olduğunu söylüyor; "Satıştan pazarlamaya, iş geliştirmekten sermayeye erişime kadar aldığım dersler sayesinde kendime olan güvenim ve bilgi birikimim arttı. Hayata bakış açımı değiştirdim. İkili insan ilişkilerinde kendimi daha iyi ifade edebildiğimi sezinledim. İş ve sosyal çevrem daha da genişledi. En önemlisi, işimde başarılı olabileceğim inancım arttı. Kurduğum hayallere ulaşmanın hiç de zor olmadığını anladım..."

SABIR VE ÇABA
En önemlisi ise sabırlı olmayı ve gerçekten işinde başarılı olmak için gerekli çabayı göstermesi gerektiğini öğreniyor. "Zor ve sıkıntılı günler geçirdim ama çalışma şevkimi, enerjimi ve motivasyonumu hiç kaybetmedim" diyor. Öncelikli hedefi, kurmuş olduğu şirketi ayakta tutabilmek. Gelecek 10 yıl içinde, marka bilinirliğini artırarak, yurtiçi ve yurtdışında ürünlerinin satıldığı mağazalar açabilmek.
Doğal kozmetik pazar payını genişletmek de diğer amacı. "Kozmetik ürünler, gerekli hijyen koşullarına uyularak ve belirli bir bilgi birikimi ile laboratuvar koşullarında ve denetimlerle üretilmezse, yarardan çok zarar verir" diyen Rana Kalfa'nın ürünlerini www.mirabellapure.com'dan inceleyebilirsiniz.


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA