Egeli sanayiciler "marka"ya yoğunlaştı

Giriş Tarihi:03.02.2013, 19:08 Güncelleme Tarihi:03.02.2013, 19:08
Ege Bölgesi Sanayi Odası, KOBİ Okulu eğitim programı kapsamında üyelerine yönelik "Markalaşma ve Marka Yönetimi" konulu eğitim semineri verdi. Özkan Eğitim Danışmanlık Genel Müdürü Memet Özkan'ın verdiği seminerde oda üyelerine markalaşmanın önemi anlatıldı. Giderek keskinleşen bir rekabet ortamında farklı olmanın avantaja dönüştüğünü vurgulayan Memet Özkan, "Günümüzde çok sayıda ürün ya da hizmet, aynı oranda kaliteli, ucuz, her yerde ve her zaman bulunabilir, benzer işlevsel yeteneklere ve cazip tasarım özelliklerine sahiptir. Farklılıkların giderek azaldığı böylesine bir rekabet ortamında, müşteri nezdinde tercih edilen ve kalıcılığı olan pozisyonlara sahip olabilmek için markalaşma ve marka yönetimi ön plana çıkar" dedi.

Küresel rekabet

Günümüzde klasik rekabet parametrelerinin geçerliliğini hızla yitirdiğini vurgulayan Memet Özkan, piyasadaki ürün ve hizmet çeşitlerinin artmasına rağmen, ürün ya da hizmet başına düşen birim müşteri sayısının ve karının giderek azaldığını belirtti. Özkan, "Bu yüzden yaşanan sorunlara ve karşılaşılan fırsatlara bu güne kadar olduğu gibi üretim ya da satış gözlüğü ile değil pazarlama gözlüğü ile bakmak zorunluluk haline gelmiştir" dedi. Eğitimde oda üyelerine küresel rekabet alanında markalaşmanın önemi, markalaşma yol haritası, markalaşma sürecinde dikkat edilmesi gerekenler dünyadan ve Türkiye'den örneklerle anlatıldı.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ ASIR veya yeniasir.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.