• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
ŞENER MUTER

İş Dünyasında Başarıyı Kimler Doğrular?

sener.muter@yeniasir.com.tr Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 19.04.2015, 00:00

Eğitim gören ve diploma sahibi olan kimseler iş hayatında farklı sonuçlar almaktadır. Bir başka deyişle diploma almak tek başına yeterli olmamaktadır. Öte yandan iş başında yapılan uygulamalar ve pratik eğitimler çoğu zaman bir diplomadan daha yararlı olabilmektedir. O nedenle iş başında yapılan eğitimlere öncelik verilmelidir. Bu eğitimlerin ne kadar yararlı olduğu elemanların çalışma verimliliğinde ve alınan iş sonuçlarında kendini göstermektedir.

Çalışan bir kimsenin kendini beğenmesi yeterli değildir. "Ben başarılıyım" demek fazla bir şey ifade etmemektedir. Bir kimsenin başarılı olup olmadığı konusunda en doğru kararı kimler verebilir? İş dünyasında başarıyı kimler doğrular? Bu soruların cevabı kısaca şöyledir: müşteriler, yöneticiler ve çevredeki insanlar. Müşteri memnuniyeti sağlama konusunda insan kaynaklarının önemli görev ve sorumlulukları bulunduğu da gözden uzak tutulmamalıdır.

Bilgi ve Düşünce Gücü

Çalışan elemanların kazandığı bilgilerin olumlu düşünce gücüne dönüşmesi sağlanmalıdır. Öyle ki, olumlu düşünce gücü davranışları da olumlu yönde etkilemektedir. Bir iş yerinde tabandan yukarıya doğru sağlıklı bilgi akışı yararlı olmaktadır. Müşterilerle yüz yüze görüşen elemanların bulgularına ve düşüncelerine önem verilmelidir. Müşteriler jüri üyeleri gibidir. Onlardan iyi puan almak gerekmektedir. Bu konular daha başarılı bir şirket olabilmek için önem taşımaktadır. Bir şirkette yönetim kurulu üyelerinden çalışan işçilere kadar herkesin, görevi ne olursa olsun, iyi bir takım elemanı olmasında yarar vardır.

Bir başka deyişle başarılı olabilmek için takım çalışmalarına uygun elemanlarla çalışmaya özen gösterilmelidir. Ortak hedefleri olmayan elemanlar başarıya ulaşmakta zorluk çekmektedir. Ayrıca iletişimde ve bilgi akışında yaşanan belirsizlikler takım çalışmalarıyla azalmaktadır. Şirketlerin performansı insan faktörüne ve çalışanların motivasyonuna bağlı bulunmaktadır. Performans değerlendirmenin ana amacı bazı insanlara ayrıcalık tanımak ya da hesap sormak değildir. Ortak amaç iş yerlerinde daha başarılı sonuçlar alabilmek için katılımcı yönetimi gerçekleştirmek olmalıdır. Performans değerlendirme yöntemi sadece bireysel çalışmalarda değil, takım çalışmalarında da uygulanmalıdır.

Çok Çalışmak Yeterli Değil!

Performans değerlendirme aynı zamanda bir stratejik yönetim aracıdır. Sadece çalışan elemanların değil, şirketlerin de performansı değerlendirilmelidir. Bir şirketin performansını artırmak çok kapsamlı bir konudur. Şirketin yaptığı işleri ve ana rekabet gücü kaynaklarını iyi bilen kimselere ihtiyaç vardır. Takım çalışması bunun için önemli olmaktadır. Her şirket çalıştığı iş kolunda bilgi birikimine ve kendine özgü şirket kültürüne sahip bulunmaktadır. Çalışan bir elemanın başarılı olabilmesi iş yerinin ve müşterilerin beklentilerini karşılayabilme yeteneğine bağlı bulunmaktadır. İş yerlerinde sadece günlük işlere değil, bilgi ve teknolojiye dayalı yeni uygulamalara da ağırlık verilmelidir. Mesai saatleri boşa akıp giden bir dere gibi olmamalıdır. Sadece çok çalışmak da yeterli değildir. Yeni yönetim anlayışına sahip olan şirketler daha başarılı sonuçlar almaktadır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA