Türkiye'nin ilk elektrikli otobüs filosu İzmir'de

Giriş Tarihi:17.02.2017, 11:06 Güncelleme Tarihi:17.02.2017, 13:33

Türkiye'nin ilk elektrikli otobüs filosu İzmir'de kuruldu. Yeni araçların, hem çevreci, hem ekonomik hem de çok sessiz olması nedeniyle İzmirliler'in beğenisini kazanacağı belirtiliyor. ESHOT, tek şarjla 250 kilometre yol gidebilen otobüslerde görev yapacak 100 şoförü eğitimden geçirecek. İzmir'in yeni araçları, 45 günlük test sürecinin ardından hizmete başlayacak.

Türkiye'nin ilk elektrikli otobüs filosu olarak anılan ve Ankara'da yerli bir firma tarafından üretilen ilk 20 elektrikli otobüs İzmir'e geldi.

45 günlük test sürüşünün ardından kent içi ulaşımda hizmet vermeye başlayacak araçlar, ESHOT Genel Müdürlüğü'nün garajları ile aktarma merkezlerinde, 2-5 saat arasında ve geceleri şarj edilecek. Gün içinde hiç durmadan 250 kilometre yol alabilecek olan İzmir'in elektrikli otobüsleri, klima açıkken 13 saat, klimasız 16 saat hiç durmadan çalışabilecek. Otobüsler ayrıca, yokuş aşağı indiklerinde enerji üretip kendi kendilerini şarj edebilecek. Sessiz çalışan araçlar, 1 kilometrede 25 kuruş harcayacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi, yeni filodan beklenen verimin elde edilmesi halinde, 2 yıl içinde kente 400 elektrikli otobüs kazandırmayı hedefliyor.

45 GÜN TEST EDİLECEK

ESHOT Genel Müdürlüğü, 20 elektrikli otobüs için 100 şoför ile hareket memurları ve teknik elemanları eğitimden geçirecek. Sürücü davranışını çok önemli olduğundan, eğitimler güzergah üzerinde gerçekleşecek. Türkiye'de ilk kez uygulanacak bir sistem olduğu için, otobüsler 45 gün test sürüşlerinden geçecek ve İzmir'in yol güzergahları yazılımlarına eklenecek.

ŞARJI GÜNEŞ ENERJİSİNDEN

Çevreci ve ekonomik bu araçların şarj edilmesi için kullanılacak elektrik enerjisinin maliyeti, ESHOT Genel Müdürlüğü'nün Buca Gediz Ağır Bakım Tesisleri'nde kurulumu süren güneş enerji santralinden karşılanacak. ESHOT, atölye ve garajlar ile otobüs son duraklarında otobüslerin şarj edilmesi için kullanılacak elektriği TEDAŞ'tan satın alacak. Güneş enerjisi santralinden üretilen enerji de yine TEDAŞ'ın şebekesine aktarılacak.

kalan karakter 1000

silis silis

merhaba beğenmedim izmirde oturuyorum buna tramvay diyorlar.arkadaş tramvay yerinde güzel. her yeri kazmışllar araba bile kullanamıyorum trafik korkusundan.çocuğumu okula yetiştiremiyorum.bence çooook kötü

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 19.02.2017 11:11
yarım ada yarım ada

buna sevindim hem temiz hava, teknoloji,hem yerli,hemde güneş enerjisi mükkemel...

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 18.02.2017 00:29
Adnan Adnan

Öncelikle yenilenebilir enerji açısından çok yerinde bir karar.Çok çevre dostu fakat mevcut akü teknolojisinde kabul etmemiz gereken 250 kilometre menzil azami ve kesin olmayan sınır. sebebi ise 1.Rampa olmayan güzergahta ve yolcu ısıtma ile soğut sistemi devrede olmazsa bu menzile ulaşabilir.2.Yolcu sayısı ve akü sisteminden çekilen her ek eneji,örneğin far ve aydınlatma,durup kalkma gibi bu menzile etki edecektir.3.Kullanıcı faktörü çok önemli.4.Bu aküler genelde lidyum-iyon ve türevidir sarj sonuna kadar bitirilmez bir koruma voltaj limiti vardır,aşağı düşerse akü garanti dışı olur verimi çok düşer.5.Şarj süresi çok önemli çok açil haller dışında şok şarj diye bir şey yoktur akü sayısına göre en az 6-7 saat şarjda kalmalıdır.Bunlara dikkat edilmezse menzilin altında kalınır olur olmaz yerde şarj biter.Yinede böyle bir girişim takdire şayandır çünkü gelecek fosil yakıtların bitmesi ile elektrikli araç kullanımındadır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 17.02.2017 20:28
izmirli izmirli

üstlerinde güneş enerjisi panelleri olsa,kendi kendine şarj olabilirlerdi. Bir de İzmirin dar yolları,caddeleri için,hala geniş otobüs alıyorlar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır5
cevapla 17.02.2017 14:14
mehmet mehmet

hayırlı ugurlu olsun

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır0
cevapla 17.02.2017 13:26

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ ASIR veya yeniasir.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.