• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
KİŞİSEL MARKA NASIL OLUŞTURULUR? SEZER ALTAN

KİŞİSEL MARKA NASIL OLUŞTURULUR?

Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 24.05.2017, 00:00

Bugün insanların sosyal, özel ve iş yaşamında fark yaratmak başarılı olmak için, kişisel marka nasıl olunmalı konusunu ele aldım. Günümüzde şirketler ürün ve hizmetleriyle marka oluşturmak ve başarılı markalar haline gelmek için uğraşırken, bireyler de bireysel farkındalıkları geliştirip, kişisel özelliklerini güçlendirerek kişisel marka olmak için çabalıyorlar.
Kişisel markalaşma, hem ünlüler için hem girişimciler hem de profesyoneller için kullanılmayı bekleyen bir fırsattır. Bu fırsatı değerlendirmek için Madonna gibi ünlü olmanız gerekmiyor, en güçlü yönlerinizi ve farklılaştığınız yönleri ortaya çıkartarak kişisel marka olmanız mümkün.Kişisel marka oluşturmak bireyin tek bir davranışıyla değil, tüm davranışlarının toplamıyla oluşur. Birey amaçlarını belirledikten sonra hedef kitlesine algılattırmak istediği kişisel markasının özeliklerini ve yapısını tespit etmeli ve toplam davranış modeli uygulamalıdır. A'dan Z'ye her şeyi kontrol altında tutarak, hedef kitleye kişisel markası hakkında olumlu algılar oluşturabilmelidir.

KARAR VERMENİZ GEREK

Başarılı bir profesyonelsiniz. Çok çalışıyor, doğru işler yapıyor ve bunu istikrarlı bir şekilde devam ettiriyorsunuz. Lakin aynı işi yapan rakipleriniz hem daha fazla para kazanıyor, hem de daha çok iş teklifi alıyor. Siz ise nerede yanlış yaptığınızı sorguluyor, onların sizden farkının ne olduğunu düşünüp duruyorsunuz.
Sorunun cevabı; "Rakiplerinizin kendi kişisel markalarını oluşturmayı başarmaları!" olmasın sakın? Büyük firmalardan aldıkları iş tekliflerinin sebebi, kendilerini konumlandırma biçimleri ve çok daha gelişkin bir ilişkiler ağına sahip olmaları olabilir mi? İtiraf etmeliyiz ki çoğumuz; "İşimi çok iyi yapmam, kariyerimde ilerlemem için yeterli diye düşünüyoruz.
Halbuki böyle düşünerek kendimize en büyük kötülüğü yapıyoruz.
Bulunduğunuz pozisyonu korumak, şimdilik sorun gibi görünmeyebilir ama ya sonrası?
İşte bu noktada bir kerede ve geriye dönüşü olmayan bir karar vermeniz gerekiyor.
Siz kendi markanızı yönetemezseniz bunu başkaları ve hatta rakipleriniz dezevantajınıza olacak şekilde yaparlar.
Unutmayın ki başarılı bir marka meydana getirmek, doğruyu söylemek üzerine kuruludur.
Belki gerçeğin tümüne değil ama güçlü yönlerinize odaklanırsanız yine de doğruyu söylemiş olursunuz.

BAŞLADIĞIN İŞİ BİTİR

En iyi kişisel markalar, kendileri olmayı başaran insanlar tarafından oluşturulur. Yani kendi tarzınız, kişisel markanızı oluşturmada çok belirleyicidir. Marka aynı zamanda sürekli değişim ve yenilenme demektir.
Başarılı ve güçlü kişisel marka; Değerinizi dış dünyaya yansıtır. Rekabet içerisinde farklılaştırır, duygusal bağlantılar tesis eder ve daha iyi ücret için kapılar açar. Kötü zamanların kolay atlatılmasını sağlar, sizi takip eden değil takip edilen ve size olan talebi arttırır.
Kişisel bir marka olmak, öncelikle değişmez insani değerlere sahip olmak, temel olarak inandırıcı ve anlamlı bir ayrıştırıcı mesaj bulmak ve her türlü iletişim ortamında bu mesajları sürekli olarak, farklı metot ve yaklaşımlarla yenilemekten geçer. Kişisel marka oluşturmanız iki anahtar değişikliği içerir. Birincisi iş yapış ve düşünme biçiminde değişiklik ve kendinizi marka sorumlusu yapmak.
Anahtar niteliklere ve sizi farklılaştıran araçlara odaklanın. İkinci değişiklik insanların sizi nasıl görmeye başladığı konusundadır.
Algıları, tasarladığınız kişisel markaya dayanarak değiştirmelisiniz. Önemli olan kendiniz hakkınızda ne söylediğiniz değil, insanların sizin hakkınızdaki düşüncelerini yönetmektir.
Strateji markalaşmanın beynidir ve rekabet avantajı ve rakiplerinizin yerine seçilmeniz için güçlü bir neden sunar. Kişisel marka hedeflerinizin olduğu bir takvim ve bu hedeflerin gerçekleşmesi için hareket planı oluşturmak önemlidir. Neticede hayatınızın en önemli markası olan "siz" denilen marka üzerinde doğru yolda ilerleyebilirsiniz.
İşin finali ise ölçüm yapmaktır. Etkinliğinizi mutlaka teyit etmelisiniz.
Son söz; Yükselme arzusu içinde olan bir genç, otomobil dünyasının önde gelen ismi Henry Ford'un bilgilerinden faydalanmak amacıyla sorar: "Hayatımın başarılı geçmesi için, ne yapmalıyım?" Henry Ford, kısa ve net olarak şöyle yanıt verir:
"Başladığın işi bitir...."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA