• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
BİR MARKALAŞMA ÖRNEĞİ “Sarıbaş” SEZER ALTAN

BİR MARKALAŞMA ÖRNEĞİ “Sarıbaş”

Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 23.08.2017, 00:00

Bugün markalaşma konusunda Burhaniye'den çıkıp ulusal marka olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Sarıbaş Süt ve Zeytin Ürünlerini yazdım. Bu toprakların çocuğu olarak bölgemizden ulusal bir markanın çıkmasını çok önemsiyorum değer veriyorum. Marka tüketici satın alma davranışlarını etkilemek konusunda en temel etkendir. İş yaşamında oyunun kuralları değişti. İş ortakları ve müşteri talepleri ön plana çıktı.
Markalaşma dinamik bir süreçtir.
Bir hayat tarzı yaşam felsefesi sunarak markalaşırsınız. Algılar gerçektir, çünkü insanlar onlara inanırlar.
Ne yaptığınız değil, nasıl algılandığınız önemlidir.
Bu bakımdan diğer kurumsal süreçlere ayırdığınız insan, zaman finans kaynakları gibi bu alana da kaynak ayırmak zorundasınız.
1981 yılında baba Ali Sarıbaş'ın başlattığı önce süt toplama işi ile başlayan, sonra küçük bir imalathane ile devam eden Sarıbaşların hikâyesi. Hüseyin Sarıbaş çocukluğundan itibaren babasının yanında ilk olarak katırla (katırın ismi "Bayram Ali") süt toplamaya başlamış.
İki dönemdir Burhaniye Ticaret Odası başkanlığını yürütmektedir.
Babasından aldığı bayrağı büyüterek geliştirerek taşımaktadır.
Bugün Burhaniye'de üretim yapan dev tesisle ulusal marka olma yolunda ilerleyen bir markayı yönetmektedir. Lider olmak için yenilikçi ve gelişmeci olması gerekir. Marka olmak öncelikle firma ve kurum olarak marka olmaktır.
Markalar değer yaklaşım ve sistemlerimizin kısacası "sizin" bir görüntünüz olacaktır. Hüseyin Sarıbaş önümüzdeki dönemdeki hedeflerinin kaliteyi korumak ve yükseltmek olduğunu, parekende satışta kendi mağazaları ile büyüyeceklerini belirtti. Türkiye'de bir numara olmak ve peynirde ilk akla gelen marka olmayı hedeflemektedir.

TÜRKİYE'NİN HER YERİNDE

Sarıbaş Süt ve Zeytin Ürünleri 1987 yılında peynir üreterek başladığı bu yolculuğa, doğal lezzetler üreterek devam etmektedir.
Bugün 60 kişinin çalıştığı dev modern tesiste günlük 60 ton süt işlenmektedir. Burhaniye ve Ayvalık'ta 3 parekende mağazası ve Türkiye'nin her yerine özellikle İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyükşehirlerimize ürün göndermektedir. Büyük alışveriş merkezleri lüks butik şarküteri ve otellere mal vermektedir.
Sarıbaş Süt ve Zeytin ürünlerindeki kalite ve lezzetin sırrı yöresel lezzetlerle teknolojiyi birleştirmelerinde yatmaktadır.
İlk süt alımında başlayan özen kalite ve titizlik mamul aşamasına kadar devam etmektedir. Yöresel olarak yapılan ürünlerin özgünlüğünü bozmadan hijyen ve teknolojiyi de kullanarak ortaya muhteşem kalite ve lezzetler çıkmaktadır.
Sarıbaş Süt ve Süt Ürünleri'nde her ürün koyun keçi mevsimine göre işlenmekte. Yerel butik bir işletme gibi gözükse de yüksek teknolojiyi en iyi şekilde kullanmaktadır. Balıkesir ilinin verimli topraklarından beslenerek yetişen hayvanlardan elde ettiği sütleri sterilize edilmiş krom tanklarla tesise ulaştırıp sütün peynir olma yolculuğunu başlatıyorlar.

BİLGİ, TECRÜBE VE KALİTE

Sarıbaş ailesi, tesislerini gıda güvenliği kapsamında ISO 22000:2005, ISO 9001:2008;
ISO 14001:2004 şartlarına uygun hale getirmişler. Hızla gelişen dünyada müşteri beklentilerini eksiksiz karşılayabilmek için; ARGE çalışmalarına önem vererek, teknoloji ve alt yapılarını geliştiriyorlar.
Ürünlerini daha geniş bir alanda tanıtmak amacıyla el değmeden sterilize edilmiş vakum makineleri ile ambalajlayıp yerel marketlere ve şarküterilere satış imkanı sunuyorlar.
Sarıbaş Ailesi olarak en doğal, en kaliteli ve en temiz ürünleri sunmanın onurunu ve gururunu yaşamaktalar. Bir firmanın öz sermayesi nedir diye sorulduğunda ilk akla gelenler nakit parası, binası arsası ve ekipmanı olur. Ancak aslında en önemli sermaye firmanın kendi iş alanındaki bilgi birikimi ve bu kaynağı kullanış şeklidir.
Bu bilgi birikimi, tecrübe, kalite ve lezzet Sarıbaş ailesinde mevcut. Ürünleri özellikle peynir ve yoğurdu, Lezzet Durakları yazarı olarak şunu ifade edeyim muhteşem. Ulusal marka olma ve Türkiye'de bir numara olma hedefleri hayal değil. Bunun için markalaşma sürecinin doğru yönetilmesi gerekiyor.
Son söz; "Hepimiz zirvede olmak isteriz asıl keyif oraya tırmanırken yaşadıklarımızdır." Can Yücel

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA