• BUGÜNKÜ YENİ ASIR

ÇILGIN PROJELERE TALİPLİ ÇOK

Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 30.09.2016, 00:00
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İzmir’in çılgın projesi olarak gösterilen Körfez Geçiş ve dünyanın en uzun aralıklı köprüsü unvanını alacak Çanakkale 1915 Köprüsü projelerinin daha şimdiden uluslararası yatırımcıların dikkatini çektiğini açıkladı

İzmir'de medya temsilcileriyle biraraya gelen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, "Moodys'in Türkiye'nin kredi notunu düşürmesi bizim için siyasi ve rasyonel olmayan bir karardır. Dünyada 2008- 2009 krizinde likidite sıkıntısı yaşanırken, kimsenin kimseye para satmadığı bir dönemde biz İzmir-İstanbul Otoyolu'nu, Osmangazi Köprüsü dahil 8.5 milyar dolara 'Yap işlet devret' modeliyle ihale ettik. Bugün de yurt içinden ve yurt dışından çok önemli yatırımcılar İzmir Körfez Geçiş Projesi ve Çanakkale 1915 köprüsü için ihaleye çıkmamızı dört gözle bekliyor. Bizi arayıp 'Ne zaman ihaleye çıkıyorsunuz, bu işe gireceğiz' diyenler var. Kimse merak etmesin büyük projelere rahatlıkla müşteri buluruz" diye konuştu.

TÜRKİYE'YE GÜVEN TAM

Türkiye Gezi olaylarından başlayıp, 17-25 Aralık ve en son 15 Temmuz darbe girişimlerine rağmen büyümeye devam eden, istikrarını koruyan bir ülke.
Bu ülke insanının vergisiyle alınmış silahı milletine doğrultan hainlere rağmen bu süreçlerden daha da güçlenerek çıkıyoruz. Büyüme rakamlarına göre dünyada istikrarlı büyümeye devam eden az sayıdaki ülkelerden biriyiz.
Etrafımızdaki ateş çemberine, Suriye ve Irak'tan gelen 3 milyon mülteciye kapılarımızı açmamıza rağmen bunu başardık. Dünyada 2008- 2009 krizinde likidite sıkıntısı yaşanırken, kimse kimseye para satmazken İzmir-İstanbul Otoyolu'nu, Osmangazi Köprüsü dahil 8.5 milyar dolara 'Yap işlet devret' modeliyle ihale ettik. Bu Türkiye'ye olan güvenin bir göstergesidir.
Avrasya Tüneli 1.5 milyar dolarlık bir proje. Bu yıl içinde bitecek. Yavuz Sultan Selim Köprüsü yaklaşık 14 milyar Türk lirası harcanarak bitti. Sadece yatırım kısmı 10 milyar Euro'nun üzerinde olan 3'üncü havalimanı devam ediyor. Bütün bunlar şunu gösteriyor:
Yerli ve yabancı yatırımcı Türkiye'deki istikrar ve güvene inanıyor ve gözünü kırpmadan taşın altına elini koyuyor.

MÜŞTERİ BULURUZ

Türkiye 13-14 yıldan bu yana 'yap-işlet- devret' modeliyle dev projeleri hayata geçiren bir ülke. İzmir Körfez Geçişi Köprüsü ve otoyollar dahil önümüzdeki büyük projelerin hepsine rahatlıkla müşteri buluruz. Osmangazi ve Yavuz Sultan Selim köprülerinde bunu yaşadık. Önceden işi Japonlar, Koreliler alıyordu, biz onlara alt taşeronluk yapardık. Şimdi biz alıyoruz onlar alt taşeronluk yapıyor. Bir parayı, bir yere yatırdığınız zaman iş ortaya çıkıyor ve gelir getirmeye başlıyor.
Şu an gerek içerideki gerek dışardaki yatırımcılarımız ısrarlı. 'Ne zaman ihaleye çıkıyorsunuz.
Biz bu işe gireceğiz' diye. Sistemini yatırım üzerine kuranlar da yeni iş alanı arıyor.
Çanakkale Köprüsü de büyük kuruluşlar için yatırım alanı. Herkes dört gözle bekliyor. İzmir-Ankara Otoyolu, Aliağa'dan Çandarlı istikametindeki otoyol için YPK kararı da çıktı.
Hemen devamında İzmir-Aydın çıktı, Aydın-Denizli için de YPK kararı çıkmak üzere. Biz bunlara müşteri bulmakta sıkıntı çekeceğimizi düşünmüyoruz.

MOODYS KARARI SİYASİ

Bir hafta önce "Türkiye 15 Temmuz'un etkilerini atlatmıştır" diyen Moodys, bir hafta sonra Türkiye'nin kredi notunu düşürüyor. Bu açık bir siyasi manipülasyondur. Moody's bir açıklama yapıyor. Japon kredi kuruluşu, tam tersi açıklama yapıyor. Japonların ülkemize ilgisi devam ediyor. Her işin içinde yer alıyorlar. Bizim bir avantajımız şu. Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımız şuna inanıyor; ülkenin kalkınmasının sıkışıklık döneminde sıcak parayı ülkenin her yerine yaymanın olmazsa olmazı yatırımlardır. Yatırımları sürdürüyoruz.
15 Temmuz'da milletin duruşu bizim omuzlarımıza yeni bir yük yükledi. Dünden daha çok çalışmalıyız, daha çok yatırım yapalım ve insanımızın hizmetine verelim.

GÜNDEMDE SEÇİM YOK

Türkiye'de şu anda istikrarlı bir hükümet işbaşında. Biz, 'Seçim olmadan 3.5 yıl daha hizmet edip insanlarımızın ve ülkemizin ihtiyaçlarını karşılayalım' derken birileri habire seçim tartışması yapıyor. Kanaatim o ki kişisel ve kabinenin bir üyesi olarak herhangi bir seçim söz konusu değil, olması için bir gerekçe de yok.

KÖRFEZ'İN TARANMASI

İzmir'in çok önemsediği bizim de önemsediğimiz körfezin taranmasıyla ilgili süreç devam ediyor. Alsancak Limanı'nı taramada ÇED süresi onaylandı.
Bundan sonra tarama sürecinin başlatılıp körfezin derinleştirilmesi ve daha büyük gemilerin limana girişini sağlama süreci başlamış olacak.

ALAÇATI HAVALİMANI

Geçmişte başlamış öyle kalmış bu proje kapsamında Alaçatı'ya daha bölgesel, küçük gövdeli uçakların inebileceği bir havalimanı yapmak istiyoruz.
Kamulaştırma işlemlerinin tamamını bitirdik. Şu anda projelerini hazırlıyoruz.
Orayı da yap işlet devret metoduyla kamu- özel işbirliği ile yapmış olacağız. Önümüzdeki yaz inşallah kazmayı vurmuş olmayı hedefliyoruz.

HUB TALEP VE ARZA BAĞLI

İzmir Adnan Menderes Havalimanı'nın HUB (aktarma merkezi) olması yolcu arz talebiyle ilgili. Uçaklardan inen yolcularınız bir başka yere gitmek istediğinde, bir uçağı kaldırmaya yeterli sayıda olmaları gerekir. Biz de istiyoruz ki Ankara ve İzmir'den de dünyaya uçuşlar gerçekleşsin. Bize düşen, böyle bir şey olursa altyapıyı buna uygun hale getirmiş olmaktır.

OTOYOL VE HIZLI TREN PROJELERİ

İzmir - İstanbul Otoyolu projesi var. Bu yılsonuna kadar 26 kilometresi bitmiş olacak.
İzmir-Ankara otoyolunun hazırlıklarını bitirmek üzereyiz.
Onu da yap işlet devret metoduyla yapacağız. İzmir-Ankara yüksek hızlı treninde hedef, Afyon'a kadar olan kısmının 2018'de bitirilmesi. Ancak Afyon'dan İzmir'e kadar olan kısmında ise tüm etaplarının ihalelerini yaptık. Salihli'ye kadar olan etabın ihale çalışmasını yaptık.
Bu yılsonu itibariyle İzmir- Ankara yüksek hızlı treninde işe başlamadığımız nokta kalmayacak. Üst yapı elektronik ve sinyal işi var.
2019 yılı sonunda İzmir'i Ankara ile hızlı trenle buluşturacağız. İzmir'den Balıkesir Bandırma'ya olan mevcut hattın da iyileştirilmesi, elektrikli sinyalli hale getirilmesi işini yapıyoruz.

İZBAN UZATILACAK

İZBAN'ın kuzeyde Bergama'ya kadar uzatılması, güneyde Selçuk'a kadar uzatılması önemsediğimiz projeler. Gerek Torbalı'dan Alsancak'a gelen yolcu ve tren, gerekse Menemen istikametinden gelen tren Alsancak'ta sıkışıyor. Çünkü çok tren hattı ve çok makas var. Burada birkaç alternatifi çalışıyoruz. Biri Torbalı'dan Alsancak'a gelen trenlerin orada kalması ve geri dönmesi, Menemen'e devam etmemesi şeklinde.
10 dakika olan tren aralığı süresini 5 dakikaya düşüreceğiz.

"BAŞBAKAN'IN GÖZÜ İZMİR'DE"

Ulaştırma Bakanı Arslan'ın İzmir'de medya temsilcileriyle buluştuğu toplantıya AK Parti İzmir milletvekilleri Hamza Dağ, Atilla Kaya, Kerem Ali Sürekli, İzmir Valisi Erol Ayyıldız, AK Parti İl Başkanı Bülent Delican ve bakanlık bürokratları katıldı. Bakan olduktan sonra İzmir'e dört kez geldiğini hatırlatan Arslan "Başbakanımız Binali Yıldırım, İzmir projelerini çok önemsiyor. Ben Başbakanımızın İzmir milletvekili olmadan önce de İzmir projelerini nasıl takip ettiğini biliyorum. Açıkçası İzmir'i kesinlikle boş bırakmayacağız. Projelerimizi süratle hayata geçireceğiz. Körfez geçişi projesini hem köprü hem de batırma tüp olarak planlıyoruz. Yılsonuna kadar proje tamamlanıp ihale süreci başlatılacak.
Biraz nevi şahsına münhasır bir proje olacak" dedi.

ÇANDARLI LİMANI İHALESİ

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Aliağa'daki Çandarlı Limanı'nın ihalesi ile ilgili, "Çandarlı Limanı'nı konteyner limanı olarak planladık ancak dünyada konteyner ticareti olan pazarda bir daralma var.
Çandarlı gibi bir limanı daha ekonomik ve verimli kullanabilmek için konsept değişikliğine gitmeyi planlıyoruz. Şu an Alsancak Limanı ile Çandarlı Limanı nasıl koordineli çalışabilir hale getirilir, bölgemize nasıl ikisi bir arada hizmet verebilir diye çalışıyoruz. Bunu da bitirmek üzereyiz. Ardından ihale süreci açılır" diye konuştu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.