Audi'nin amiral gemisi A8 yollara çıkmaya hazırlanıyor. Türkiye'de ilk etapta 3.0 TDI 286 Hp Dizel ve 3.0 TFSI 340 Hp benzinli olarak iki farklı motor seçeneği ile 2018 yılının ilk çeyreğinden itibaren satışa sunulacak.
SPORTİF DIŞ TASARIM
Yenilenen Audi A8'in geniş ve yüksek tek çerçeveli ızgarası ile akıcı ve sert hatlara sahip ön kısmı, sportif bir zarafete sahip, sofistike ve ilerici bir görünüm sunuyor. Markanın amiral gemisi niteliğindeki model, Audilazer aydınlatma kullanan çarpıcı HD Matrix LED farlar ve arkada OLED teknolojisinden yararlanan LED şerit aydınlatmalar ile hem gündüz hem de gece dikkati çekmeyi başarıyor.
İÇ MEKAN LÜKS SALON GİBİ
Audi A8'in iç mekanı bir önceki modele kıyasla, her iki versiyonda da kayda değer ölçüde genişledi. Audi A8 L versiyonunda yer alan opsiyonel dinlenme koltuğu dört farklı ayar seçeneğine ve bir ayak dayama yerine sahip. Sağ arka koltukta yer alan dinlenme koltuğuna oturan yolcu, ön yolcu koltuğunun arkasına entegre edilen ve birçok ayara sahip olan ünite yardımıyla ayaklarını ısıtırken, ayaklarına masaj da yaptırabiliyor. Arka koltukta, ortadaki kol dayanağı üzerinde bulunan OLED ekranlı ve bir akıllı telefon ebatlarındaki uzaktan kumanda, bulunduğu yerden çıkarılarak da kullanılabiliyor. A8'in yapay zeka pilotu, gidiş ve geliş şeritlerinin bariyerle ayrıldığı otoyol ve ana yollarda, 60 km/h'den düşük hızlarda otomobilin kontrolünü ele alıyor. Kalkış, hızlanma, dönüş ve frenler, sıkışık trafik pilotu tarafından yönetiliyor. Bu sayede sürücü direksiyonu bırakarak, başka bir aktiviteyle ilgilenebiliyor, örneğin araç içi TV'yi izleyebiliyor. Sistem belirlenen sınırlara ulaştığında bir uyarıyla sürücünün otomobilin kontrolünü yeniden devralmasını sağlıyor. Pilotlu sürüş sırasında merkezi sürücü asistan kontrolörü (zFAS), sensörlerden elde edilen verileri bir araya getirerek otomobilin çevresindeki alanı sürekli olarak tarıyor. Park pilotu ve Audi AI uzaktan otopark pilotu, A8'in park yeri ve otoparklarda otomatik olarak manevra yapmasını sağlarken, sürücünün tek yapması gereken manevrayı izlemek. Bu sırada otomobilin içinde olmasına dahi gerek yok.
ERCAN KARACA