ERTAN GÜRCANER (HABER MERKEZİ)
Turkuvaz Medya Digital ve Radyo Reklam Satış Genel Müdürü Neslihan Mesutoğlu, grup bünyesinde 25 farklı web sitesinin 17 farklı mobil uygulamasıyla çalıştıklarını söyledi. Grup bünyesindeki sitelerin 16 milyon kişi tarafından takip edildiğini belirten Mesutoğlu; "Grubumuz kısa adı OPA olan AB standartlarındaki reklam yayıncılığının Türkiye'deki tek üyesi" diye konuştu. Mesutoğlu, grup bünyesindeki sitelere her gün 500'ün üzerinde haber girişi yapıldığını, bunu uygularken de dünya standartlarının uyglandığını söyledi.
BAŞARININ SIRLARI
Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi ile Güzelyalı Rotaract Kulübü tarafından düzenlenen 2. İzmir Girişimcilik Zirvesi, Ege Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi'nde gerçekleştirildi. Medya sponsorluğunu www.yeniasir.com.tr ile yeniasirilan.com'un yaptığı zirvede konuşan Turkuvaz Medya Digital ve Radyo Reklam Satış Genel Müdürü Neslihan Mesutoğlu, "Eğer iş yapmak, bir ekibin içinde yer almak istiyorsanız o zaman dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek durumundasınız. Girişimcilikte en önemli şey çalışkan olmak, işinizi çok seviyor olmak ve başarıya odaklanmış olmak gerekiyor" diye konuştu.
Grup olarak yatırımlara, ağırlıklı olarak 2009 yılında başladıklarını belirten Mesutoğlu, "Bu işi başarmak çok kolay bir değil. Arkasında çok deneyimli bir ekip, bilgi tebrübesi ve yazılım gerektiriyor" dedi.
YENİ ASIR GAZETESİ
Yeni Asır Gazetesi'nin 117 yıllık geçmişe sahip, bölgesel yatırımları olan önemli bir yayın olduğunu belirten Mesutoğlu 50 bin satan gazetenin yüzde 59 ağırlığı 18-34 yaş grubu tarafından takip edilen ve 564 bin ziyaretçisi olan bir internet sitesi bulunduğunu söyledi. Dünyada 1.5 milyar civarında internet kullanıcısı bulunduğunu, Türkiye'de ise bu rakamın 35 milyon olduğunu hatırlatan Mesutoğlu, "Ancak bu rakamın 40 milyona ulaştığını sanıyoruz. Bunun da nüfusa karşılığı yüzde 53 oluyor" diye konuştu. Türkiye'nin Avrupa'da 5. nüfusa sahip olduğuna dikkat çeken Mesutoğlu, "Türkiye'deki nüfus tüm dünyanın gözbebeği olan bir nüfus. O yüzden bu kadar yatırımcı Türkiye'de önemli yatırımlar yapıyor" dedi. Amerika ve Avrupa'da tüketimi yönlendiren kaynakların yavaş yavaş eridiğini belirten Mesutoğlu, şöyle devam etti:
YÜZDE 37 BÜYÜME
"Türkiye ve doğu pazarı, nüfus açısından, gençlik açısından çok önemli. Fiziki durumundan dolayı Türkiye, çok iyi potansiyele sahip. Rusya internet reklam geliri büyümesi anlamında Avrupa'da 1. sırayı alırken, Türkiye Avrupa'da internet reklamcılığı açısında ikinci büyüme oranına sahip. Avrupa'nın geri kalanı ise doymuş pazar ve ekonomik krizin etkilerinden dolayı daha düşük büyüme oranlarına sahip bulunuyor. "
Türkiye'nin internette 2011'i yüzde 37 büyüme ile kapattığını belirten Mesutoğlu, Rusya'nın gerek nüfus gerekse internete ilgi açısından birinci pazar olduğunu söyledi. Avrupa'da internette Türkiye'nin de içinde bulunduğu 17.7 milyar euroluk bir reklam hacmi bulunduğunu belirten Mesutoğlu, son dönemlerde mobil reklamcılığın önemli aşama kaydettiğini belirtti. 2010 içinde sadece Turkuvaz Medya Grubu'nun yarattığı mobil sayfa görüntülenmesinin yılda 5 milyon iken, bugün bu rakamın ayda 10.9 milyon sayfa görüntülenmesine çıktığını belirten Mesutoğlu, mecra tüketimleri açısından Türkiye'de televizyonun günlük 5 saatle 1. sırada yer aldığını söyledi. Televizyonun toplamda 35 milyon izleyicisi kitlesi olduğunu belirten Mesutoğlu, 15 milyon kişinin ise radyo dinlediğini ve günlük radyo dinleme oranının 90 dakika olduğunu söyledi.