İzmir Ticaret Odası (İTO) Başkanı Ekrem Demirtaş, ABD'nin Miami kentinde 12-15 Mart tarihleri arasında düzenlenen Miami Seatrade Kruvaziyer, Gemicilik, Fuarı ve Konferansı'ndan yeni bağlantılar ile döndüklerini belirtti. Demirtaş, "İzmir artık kruvaziyer turizmde Akdeniz'in önemli merkezlerinden birisi olma yolunda hızla ilerliyor. Ama liman ücretlerimiz hala daha yüksek, aynı gemi Pire Limanı'nda İzmir'in yarısı kadar hizmeti ücreti ödüyor. Rekabetçi olabilirsek 2012 yılında yolcu sayımızı yüzde 25 artırabiliriz" dedi.
"SÜRPRİZLERİMİZ VAR"
Pek çok acente ve kruvaziyer şirketinin 2012'de İzmir'e yaptıkları seferleri artıracaklarını, 2013'de ise seferlerin sayısının katlanarak artacağını belirten Demirtaş, "Fuarda dünyanın en büyük kruvaziyer ailesi olan Carnival Corporation ve Royal Caribbean International firmalarından üst düzey başkan ve CEO'ları ile görüştük. İzmir'i kapsayan yeni hatlar için bağlantıya geçtik ve İzmir'e davet ettik.
İzmir kruvaziyer turizmde yükselen değer. Çok yakında yeni gemiler ve yeni hatlarla ilgili İzmir'e güzel sürprizlerimiz de olacak" dedi.
ÜCRETLER YÜKSEK
Miami'de yaptıkları görüşmelerde İzmir'e karşı büyük ilgi olmasına karşın, İzmir Limanı'nın yüksek ücretlerinden şikayet aldıklarını belirten Demirtaş; kruvaziyer sektöründe rekabetin hızla sertleştiğine dikkat çekti.
Demirtaş, "Konuştuğumuz acentelerin, şirketlerin yöneticileri Pire Limanı'nın tarifelerinin neredeyse İzmir tarifesinin yarısı kadar olduğunu söyledi. Tarifelerimiz hala daha rakiplerimizin üzerinde kalıyor. Örneğin 220.000 grosstonluk bir gemi için İzmir'de 59 bin dolar dolar ödenirken, Pire Limanı'nda 28 bin dolar ödeniyor. Ülkemizde fener ve pilotaj ücretleri yine de yüksek kalıyor, sahil sağlık paraları ise en yüksek. Yunanistan'da sahil sağlık, fener ve pilotaj ücretleri yıllık olarak alınıyor. İtalya ve İspanya'da ise sahil sağlık, fener ve pilotaj gibi bazı ücretler ilk 3 seferde alındıktan sonra yıl içinde her seferde bu ücretler alınmıyor. Gemi başına uygulanan kademeli sistem yerine kruvaziyer şirketleri bazında kademeli indirim yapılabilirse rekabet gücümüz artar. Rekabetçi olabilirsek 2012'de yolcu sayısını en az yüzde 25 artırırız" dedi.
Kruvaziyer forumu
"Yunanlılar, Posidonia Deniz Turizmi Forumu'nu 2014'te İzmir'de yapmak istiyorlar. Bu konuda görüşmelerimiz önümüzdeki günlerde devam edecek. Ayrıca İzmir'de dünya çapında başka kruvaziyer turizm organizasyonlarının düzenlenmesi için teklifler alıyoruz bunları da değerlendireceğiz. Bu fuarda gördük ki İzmir artık sadece bir kruvaziyer destinasyon limanı değil global kruvaziyer endüstrisinin ülkemizdeki merkezi olacak. İzmir olarak artık sadece gemilerin gelmesini beklemeyeceğiz, tedarik ve homeport hedefi ile Akdeniz'in ve dünyanın parmakla gösterilir limanları arasında yer alacağız" dedi.