Kuru incir talebini her yıl katlayarak arttıran Çin, Türkiye'nin en büyük 4'üncü pazarı haline geldi. Ege Kuru Meyve İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Menaşe Gabay, Türkiye'nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu kuru incirde geleneksel pazarlar olan Fransa, İngiltere ve Almanya'ya yapılan satışların yatay bir seyir izlediğini, son dönemde Çin ve Hindistan gibi alternatif pazarlarda ise önemli artışların gözlendiğini belirtti.
Televizyonun etkisi
Çin'de özellikle televizyon kanalları üzerinden satış yapan şirketlerin kuru inciri ve kullanım alanlarını tanıtan filmleri yayınlamasıyla bu ürüne talebin hızla arttığını, ihracatçıların da tanıtım faaliyetlerini artırarak pazarı büyütmeye çalıştığını dile getirdi. Gabay, Çin'e kuru incir ihracatının her yıl ortalama yüzde 20 artış gösterdiğini, yeni sezonda rakamın daha da artmasını beklediklerini belirterek, "Çin pazarı bizim için gerçekten çok önemli. Ege İhracatçı Birlikleri de Çin'i hedef ülke olarak seçti. Bu pazarda fuar katılımları ve tanıtım filmleri hazırlıyoruz. Yapılan reklamların karşılığını alıyoruz. Kuru incir pazarı olarak önemli atılım gerçekleştiren Çin'e 7 yıl önce 300 ton olan ihracat rakamı yaklaşık 10 katına çıkarak 3 bin-3 bin 500 tonu buldu. Yeni sezonda bu rakamın 4-5 bin tona ulaşmasını bekliyoruz" dedi.