Uzmanlar, sosyal medyada çok sayıda güvenilir markanın unvan, logo ve benzeri kurumsal kimlik bilgileri kullanılarak ve internet siteleri taklit edilerek sahte kampanyalar ile dolandırıcılık girişimlerine karşı tüketicileri uyardı. Tüketicilere bu tür girişimlerden korunmaları için kampanya içeriğini o markanın orijinal ve güvenilir internet sitesinden kontrol ve teyit etmeleri önerilirken klişeleşmiş cümlelerle şiflere ulaşıldığı kaydedildi.
SOSYAL MÜHENDİSLİK
Sosyal medya kullanıcılarına, bilindik pek çok markaya ait sahte indirim kuponları veya hediye çekleri kullanımı içeren mesajlarla birlikte 'link'ler iletildiğini belirten uzmanlar, kullanıcılar bu 'link'lerle markaların sitelerine bire bir benzeyen sahte sitelere yönlendirilerek, kişisel ve finansal bilgilerin elde edilmeye çalışıldığını kaydetti. Kullanıcıların karşılaşabileceği durumlar insanların korku, heyecan, heves gibi belli duygularını kontrol altına almak isteyen 'sosyal mühendislik' yöntemleri neticesinde şifre ve kullanıcı bilgilerinin ele geçirilmesini hedeflediği belirtildi.
NASIL KORUNABİLİRSİNİZ
Uzmanlar, tüketicilere "Cazip teklifler sunan, inandırıcı senaryolarla kişisel ve finansal bilgilerine ulaşmayı hedefleyen bu tür dolandırıcılık girişimlerine karşı tüketicilere şifrenizi ve finansal bilgilerinizi her ne olursa olsun telefon, SMS veya e-posta aracılığıyla size ulaşan kimseyle paylaşmayın veya tuşlamayın" dediler. Herhangi bir kampanya içeriğinin ilgili markaya ait olup olmadığını, markanın orijinal ve güvenilir internet adresinden kontrol etmeleri gerektiğini de vurgulayan uzmanlar Kampanya içeriğinde kullanılan bağlantının ilgili markanın orijinal ve güvenilir internet adresiyle birebir aynı olduğundan emin olunması gerektiğini de hatırlattılar. Banka logosu ve adı kullanılsa dahi kişisel bilgileri isteyen e-postalara ve sitelere yanıt verilmemesini de önemli vurgulayan uzmanlar SMS ile gelen şifrelerinizi, kart bilgilerinizi kimseyle paylaşmayın ve tuşlamayın uyarısında bulundular.
TUĞÇE VURAL