Aydınlı girişimci çift, doğal meyve ve sebzeyi özel makinelerde kurutup un ve toz haline getirerek sofralara doğal lezzet katıyor. Aydın'ın üretiminde lider olduğu kestanenin katma değerini arttırmak amacıyla kendi markalarını yaratan Çağdaş Can- Cansu Öztürk çiftçi, kestane unu ile başlayıp ardından meyve ve sebzelerden ürettikleri 13 çeşit toz ve unların satışından yılda 1 milyon lira kazanıyor. Girişimcilik ruhlarıyla örnek olan Öztürk çifti, başarının sırrının markalaşmadan geçtiğini belirtiyor.
HEM HAYAT HEM İŞ ORTAĞI
Üniversite yıllarda tanışarak 9 yıl önce evlenen Çağdaş Can- Cansu Öztürk çiftçi, hayat arkadaşlığını iş ortaklığına da dönüştürdü. Kapanan fabrikayı yeniden faaliyete geçirten çift, "Nuteralka" markasıyla 5 yıl önce Türkiye'nin ilk kestane ununun ticaretine başladı. Girişimci çift, herkese örnek olurken, Çağdaş Can Öztürk, "İtalya'da doğal olarak glütensiz olarak üretilen kestane unu ile karşılaştık. Tesisimizde Aydın kestanesinden geçen yıl 30 ton kestane unu üretip sattık. 5 yılda önemli oranda ciro yaptık. Aydınlı bir firma olarak ilimizi ülkemizde temsil ediyoruz. Coğrafi işaretli kestane ile başladık ancak üretim çeşitliliğimizi artırdık. Şu an 13 kalem ürünümüz var. Her bir ürün çeşidinden yıllık üretim kapasitemiz 10 ton civarında. Üretimimizi artırıp Naturelka markasını Türkiye sınır kapılarından da geçireceğiz." dedi.
KAZIM YÖRÜKCE