Yaz sezonu ve bayram tatillerinde yüzde 100 doluluk oranlarının yakalandığı Çeşme'de sezon hala tüm hareketliliği ile devam ediyor.
Kurban Bayramı tatilinde milyonların akın ettiği Çeşme yer bulamayanları, kumsallarda ağırlamak zorunda kalmıştı. İlçeye bayram günleri boyunca 5 milyon yerli ve yabancı turistin giriş çıkış yaptığı belirtildi.
HAVA VE FİYAT ETKİLİ OLDU
Eylül ayı ile birlikte turizmdeki canlanma Çeşme'de gözle görülür şekilde ortaya çıktı. Bu ay içinde oteller yüzde 100 doluluk oranına yaklaşırken, turizm merkezinde hafta sonları yer bulabilmek neredeyse imkansız hale geldi. Bayram tatili boyunca konaklama fiyatlarının Eylül ayı ile birlikte yüzde- 40-50 oranında düştüğüne dikkat çekilirken, bir çok eğlence mekanı ve restoran da açık kalarak Çeşme turizmine hem katkı sağladı hem de kazanmaya devam etti.
SEZON 120 GÜNE ÇIKTI
Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkan Yardımcısı ve Boyalık Beach Otel Genel Müdürü Orhan Belge, Çeşme'nin her geçen yıl olduğu gibi bu yılda da Eylül ayını bereketli geçirdiğini söyledi. Belge, "Ben artık Çeşme sezonunun Haziran- Temmuz ve Ağustos ayları ile sınırlı olduğunu düşünmüyorum. Çünkü doluluk oranlarımız yazı aratmayacak ortalamada. Hafta sonları yüzde 100, hafta arasında da yüzde 100'e yakın. Bu hareketlilik Ekim'in ilk haftasına kadar devam eder. Artık Çeşme'de sezon 120 güne çıktı diyebiliriz" dedi.
TURİZMDE HEDEF UZAK DOĞU
Yeni Ekonomi Programı'na (YEP) göre, Çin, Hindistan, Japonya ve Güney Kore'nin içinde bulunduğu Uzak Doğu pazarıyla ilgili turizm planları hayata geçirilecek, bu ülkelerle olan turizm ilişkileri canlandırılacak. Bu kapsamda, Çin, Japonya ve Güney Kore'nin içinde bulunduğu Uzak Doğu pazarı ile ilgili turizm planları oluşturularak hayata geçirilmesi planlanıyor. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) verilerine göre, bu yılın Ocak-Temmuz döneminde Çin, Hindistan, Güney Kore ve Japonya'dan Türkiye'ye gelen toplam turist sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 72,5 artışla 438 bin 83'e ulaştı. TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, "Hindistan, Japonya, Güney Kore ve Çin'in 2017'de turizm harcamaları 325 milyar dolara ulaşmış, bunlar çok yüksek segmentte turist gönderen ülkeler. Ekimin ilk haftası Hindistan'ın 6 şehrinde birtakım organizasyonlar düzenleyerek farkındalık yaratacağız" dedi.
ERCAN AKGÜN