Kars Sarıkamış'ta dünyaya gelen 54 yaşındaki Hüseyin Yük, İzmir'de birçok ünlü firmanın reklam fotoğrafçılığını yapıyor. Gençlik yıllarında eğitimini sürdürürken merak sardığı fotoğrafçılık ve kameramanlık yeteneğini geliştirerek birçok ünlü firmanın tercih ettiği bir ajansın sahibi olmayı başaran Yük, kariyer öyküsünü Yeni Asır'a anlattı. İşini tutkuyla yaptığını dile getiren Yük, "Ülkemizde reklam fotoğrafçıları zor yetişiyor. Bir fotoğrafçının renkleri ve detayları görmesi için 10 yıllık bir tecrübeye ihtiyaç duyuluyor. Ben bu tecrübe basamaklarını tek tek tırmanarak bugünlere geldim" dedi.
HEM EĞİTİM HEM İŞ
Hüseyin Yük, 1965'te Sarıkamış'ta dünyaya geldi. Ortaokulu Sarıkamış'ta, liseyi ise Horasan'da okuyan Hüseyin Yük'ün yolu üniversite öğrenimi nedeniyle İzmir'e uzandı. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Turizm'de Yüksek Lisans ve Anadolu Üniversitesi Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Bölümü'nde ön lisans yapan Yük, eğitim hayatına hala devam ediyor. Yaşar Üniversitesi Radyo Televizyon Sinema Bölümü 4. Sınıf öğrencisi ve Anadolu Üniversitesi Adalet Meslek Yüksek Okulu 2. Sınıf öğrencisi olan Yük, eğitim hayatının yanı sıra 2008'de kendisine ait Raw ajansını kurarak çeşitli medya kuruluşlarında çalıştı. Reklam ve film çekimleri gerçekleştirdi.
HİÇ BİTMEYEN BİR SEVDA
Muhabirlikten yazı işleri müdürlüğüne kadar çeşitli pozisyonlarda çalışan Yük'ün fotoğrafçılık sevdası hiç bitmedi. Bu tutkuyla reklam ve film çekimlerinde kendini geliştiren Yük, eğitimci kardeşi Aziz Yük ile birlikte bir ajans markası yarattı.
TUTKU VE DENEYİMLE
ÖĞRENCİLİK yıllarında başladığı çalışma hayatında, hayalini kurduğu lider bir ajans markasına sahip olmanın gururunu yaşayan Yük, "Birçok farklı disiplinde aldığım eğitimleri mesleğime aktarırken, başarımda en önemli sırrım, deneyimlerim ile tutkumun birleşmesi oldu" diye konuştu. Mobilya ve dekorasyon alanında birçok firmanın ürün ve reklam fotoğraflarını çektiklerini belirten Yük, "Küresel rekabetin ön koşullarından biri de iletişimi yönetmektir. Şirketler sahip oldukları değerlerin tanıtımını iyi yaparak pazar değerini artırabiliyor. Bunun için halkla ilişkiler, reklam, satış-pazarlama ve iletişim disiplinlerini bir arada tutan bir kültüre sahip olmak zorundasınız" dedi. Çekimlerinde son teknoloji ışıklandırma ve fotoğraf makinelerini kullandıklarını söyleyen Yük, fotoğrafçılık bölümü öğrencilerine de ajanslarında staj yaptırarak özellikle moda ve portre fotoğrafçılığında gelişmelerini sağladıklarını söyledi.
FARK YARATANLAR - ŞENOL KANTÜRK