İzmir'in Urla ilçesinde Michelin yıldızlı bir restoranda yemek yiyen iki kişiye gelen 15 bin 300 TL'lik hesap, sosyal medyada gündem oldu. Paylaşılan adisyon kısa sürede binlerce kullanıcı tarafından yorumlanırken, yüksek fiyatlar vatandaşları ikiye böldü. Paylaşılan fişte, iki kişilik masada tüketilen yemek ve içeceklerin toplamının 15 bin 300 TL olması dikkat çekti. Hesabın büyük bölümünü ise şef menüsü ve tercih edilen içecekler oluşturdu.
İKİYE AYRILDILAR
Adisyonda iki kişilik "Şefin Yolculuğu" menüsü için 11 bin 900 TL ücret yazılması bazıları tarafından olumlu karşılanırken bazılar ise bu fiyatların çok yüksek olduğunu savundu. Michelin yıldızlı restoranların dünya genelinde yüksek fiyat politikası uyguladığını savunan vatandaşlar, "Menü ve fiyatlar önceden belli. Böyle yerlere gidiliyorsa bu rakamlar sürpriz olmamalı" yorumunda bulundu. Bir başka kesim ise iki kişilik bir akşam yemeği için çıkan hesabı "aşırı pahalı" olarak değerlendirerek duruma tepki gösterdi. Özellikle ekonomik şartların sıkça tartışıldığı dönemde ortaya çıkan hesap, "lüks tüketim" ve "fine dining kültürü" üzerine yeni bir tartışma başlattı. Paylaşımın altındaki yorumlarda bazı kullanıcılar deneyim ve hizmet kalitesine vurgu yaparken, bazıları ise aynı ücretle daha uzun süreli tatil yapılabileceğini savundu.

