Gayrimenkul ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Derneği (GYODER) ve Akademetre iş birliğiyle hazırlanan Potansiyel Konut Alıcısı Büyüteç Altında-İstanbul Raporu araştırması, konut sektöründe doğru kabul edilen birçok yargının aslında doğru olmadığını ortaya koydu. Rapora göre, ev alırken güven ve güvenilirlik kavramları ön planda tutuluyor. Yaşam alanlarında en çok özlenen duygular güvende olma, rahatlık, komşuluk, samimiyet, yeşil alanlarda rahatlama ve huzur. Yatırımcı gayrimenkulü hala güvenli liman olarak görüyor.
Konut algısı, günümüzde 'konforlu ve elit yaşamı' çağrıştırıyor.
Tüketicilerin yaşadıkları alanların küçülmesine razı oldukları ancak projelerde standardın dışında heyecan verici unsurlar aradıkları görülüyor.
Camların yere kadar, evlerin ferah ve aydınlık olmasını isteyen tüketici, Fransız balkonun normal balkon yerine sayılmasından rahatsız.
SİTEYİ SEVDİK
Mevcut durumda yüzde 35'i site içerisinde oturan potansiyel müşterilerin yüzde 70'e yakını site tarzı yaşam alanlarında konut satın almayı planlıyor. Bir başka açıdan; site içinde yaşayanların sadece 3'te 2'si yine sitede yatırım yapıyor. Ayrıca tüketicilerin yüzde 83,6'sı apartman dairesi, yüzde 8,6'sı rezidans, yüzde 7,8'i müstakil ev satın almayı planlıyor.
KONUTUN GELECEĞİ GELECEĞİN KONUTU
GYODER Başkan Yardımcısı Neşecan Çekici, Konut Alıcısı Büyüteç Altında-İstanbul Raporu ile potansiyel konut alıcısını mercek altına aldıklarını belirterek, "Bu çalışma aslında rapor dizisinin ilk parçası. İlki İstanbul için yapıldı, diğer şehirler için de devam etmeyi planlıyoruz" dedi. Konutun geleceğini incelemek hedefiyle hareket ettiklerini anlatan Çekici, "Raporun sektörün önünü açacağına inanıyoruz" dedi.