Türkiye'deki otomobil kullanıcılarının ikinci el satın alma alışkanlıklarına yönelik önemli bir araştırmaya imza atan LeasePlan Türkiye, CarNext.com Araştırması Raporu'nu yayınladı. Rapora göre, Türkiye'deki kullanıcıların ikinci el araç satın alma nedenleri arasında yüzde 68 ile tanıdığı ve güvendiği birinin aracını satışa çıkarması en başta geliyor.
YORUCU VE YIPRATICI
Katılımcıların yüzde 36'sı uygun fiyat nedeniyle ikinci ele yönelirken, ikinci el araçtan istenilen en temel beklentiler arasında yüzde 21 ile aracın hasarsız olması öne çıkıyor. İkinci el araç almanın endişeli ve yorucu bir süreç olduğunu rakamlarla ortaya koyan LeasePlan araştırması, yaşanan endişelerin başında yüzde 43 ile aracı uzak bir yerden almanın geldiğine dikkat çekiyor. İkinci el araç satın alan kullanıcıların yüzde 62'si ise bu süreçte oldukça yorulduğunu ve yıprandığı itiraf ediyor.
İLK SAHİBİNDEN...
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan LeasePlan Türkiye Genel Müdürü Türkay Oktay, "İkinci el araç satın almak isteyenler başlı başına zorlu ve bir o kadar zaman alıcı bir süreçle karşı karşıya kalıyorlar. Araştırmada görüldüğü üzere her 10 kişiden yaklaşık 7'si tanıdığı ve güvendiği, eş-dost dediğimiz kişilerin araçlarını satın almaya yöneliyor. Araçlarını güvendikleri, bildikleri birinden üstelik ilk sahibinden satın alabiliyorlar" dedi.
Ercan KARACA