Bu web sitesinde çerezler kullanılmaktadır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

"Tamam" ı tıklayarak, çerezlerin yerleştirilmesine izin vermektesiniz.

Binlerce mağdur var! Bu hususlara dikkat...

Yaklaşık 80 milyon cep telefonu, 68 milyon da 4.5 G internet abonesinin bulunduğu Türkiye'de binlerce kişi tarife mağduriyeti yaşıyor. İnternet abonesi olurken dikkat edilmesi gereken hususları kamuoyu ile paylaşan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), "Mağdur olmamak için tarifenizin adını ve sözleşmeyi iyice okuyun" ikazında bulundu.

'İnternet erişim hizmetlerinden faydalanmak için aboneliğimi başlatırken dikkat etmem gereken hususlar' başlıklı ikaz yazısını resmi internet sitesinden paylaşan BTK, tarife isimlerinin büyük önem arz ettiğine işaret etti. Açıklamada, "İnternet abonesi olmadan önce, internet servis sağlayıcılarının internet sitelerinden veya müşteri temsilcilerinden ihtiyaçlarınıza uygun olan tarifeyi belirlemeniz önem arz etmektedir. Size uygun olan erişim hızını, kullanabileceğiniz veri miktarını (http://veri-hesaplayici.btk.gov.tr/kullanim/giga.byte) ve hizmete ilişkin ücreti esas alarak seçeceğiniz tarifeyi belirledikten sonra, ilgili tarifenin kullanım şartları ve abonelik sözleşmesindeki hak ve yükümlülüklerinizi dikkatlice okumanız gerekmektedir. Bilhassa seçmiş olduğunuz tarifenin isminin doğru bir şekilde abonelik sözleşmesine yazıldığından emin olunuz. Abonelik sırasında hizmetin kapsamı ve ücretler başta olmak üzere her türlü bilginin işletmeci veya işletmecinin bayisi tarafından kendinize verilmesini isteyin. Sözleşme imzalayarak bazı yükümlülüklere girmeden önce (İşletmecinin internet sayfasından abonelik sözleşmesine ulaşabilirsiniz.) yeterince bilgi sahibi olarak kararlarınızı vermeniz, oluşabilecek mağduriyetlerin önüne geçilebilmesi açısından önem taşımaktadır." denildi.

Bir vatandaşın, "İmzaladığım abonelik sözleşmesindeki tarife ücreti işletmeci tarafından yükseltilebilir mi" sorusunu cevaplandıran BTK, "Tüketici Hakları Yönetmeliği'nin 9'uncu maddesi kapsamında işletmecilerin tarife değişikliklerini yürürlüğe girmeden makul bir süre öncesinde abonelere kısa mesaj (SMS), arama ve/veya posta ile duyurmaları şartıyla tarifelerini değiştirebilme hakları bulunmaktadır" açıklamasını yaptı.