Kuru bahane eden bazı şirketler, bu kez rafta gramaj oyununa başvurdu. Gramajı düşürüp fiyatı sabit tutan markalar, göz göre göre tüketiciyi kandırıyor.
Giriş Tarihi: 31 Ağustos 2018 09:53Güncelleme Tarihi: 31 Ağustos 2018 09:54
ABONE OL
BU GALERİYİ PAYLAŞ
GECE YARISI MESAİSİ
Birçok markette ve mağazada hafta sonundan bu yana etiketlere maliyetin üzerinde zam yapıldı. Mağaza çalışanları gece yarısı ellerindeki makinelerle etiket değiştirme telaşına düştü. Bazı uyanık şirketler ise fiyatlarını gramaj oyunuyla artırmaya başladı. Marketlerde hem raf fiyatları hem de ürün üzerindeki gramajlar değişti. Gramajını düşürdüğü üründe fiyatı sabit tutan markalar, bir yandan da gerçek fiyatı olmasına rağmen ürünün fiyatının üzerine indirim yazıp vatandaşı bir kez daha kandırma yoluna gitti. Vatandaşlar duruma tepki gösterdi.
KÜSURAT ELE VERDİ
Türk halkının 100, 200, 250, 300, 500 ve 1000 gram olarak bildiği pek çok ürün 111, 225, 130, 40, 172, 960,
1440, 810 gibi küsuratlı gramajlarla satılmaya başlandı. Gramaj oyunu, özellikle kuruyemiş, deterjan, çikolata ve şarküteri ürünlerinde göze çarpıyor.
YASAL SUÇ IŞLIYORLAR
Tüketicileri Koruma Derneği Başkan Yardımcısı Şükran Eroğlu ise vatandaşın resmen kandırıldığını, bunun yasa önünde suç olduğunu belirterek, "Bir gramaj azaltma ya da zam varsa müşterinin bu konuda bilgilendirilmesi yasal zorunluluk. Gizli zam yapmaya kimsenin hakkı yok" dedi.
KASAP BİLE STOK YAPIYOR
Fırsatçılar gıda ürünlerini stoklayarak daha fazla para kazanma yarışına girmiş durumda. Kırmızı et arzının arttığı Kurban Bayramı sonrasında bile birçok kasap, reyonlarına et koymuyor.
MÜŞTERİYİ KANDIRIYORLAR
Soruları yanıtlayan Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Mustafa Altunbilek, markaların kur nedeniyle yüzde 10-30 arasında değişen zam geçişini rafa yansıttığını söyledi. "Ürün 80 gramken fiyatı artırmamak adına gramajı düşüren firmalar var. Ama bu şekilde müşteriyi kandırıyorlar. Bunu yapan firmaları uyardık, standardı bozmayın dedik" diyen Altunbilek, eylülde her şeyin dengeye oturacağını kaydetti.