• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST
    %0.89
    78.384,78
    EURO
    -%0.86
    4,4760
    USD
    %0.66
    3,8608
    GBP
    %0.66
    3,8608
    CHF
    %0.66
    3,8608
    JPY
    %0.66
    3,8608
  • 25°C

Bu besinleri çiğ tüketin!

Sağlıklı beslenmek kadar pişirmekte oldukça önemli bir noktadır. Bazı besinleri pişirmeden yiyemezken bazı besinleri de çiğ tüketmemiz gerekebiliyor. Sizler için çiğ tüketilmesi gereken besinleri listeledik.

Bu besinleri çiğ tüketin!

SARIMSAK

Keskin bir kokuya sahip olması nedeniyle çoğunlukla çiğ olarak tercih edilmeyen sarımsak çiğ tüketildiğinde etkilerini ikiye katlayabiliyor. Sarımsağı çiğ tükettiğinizde alisin maddesi salgılanır ve bu madde sayesinde de vücudunuzda olumlu yönde değişimler olacak kendinizi daha rahat hissedeceksiniz.

Bu besinleri çiğ tüketin!

BROKOLİ

Kanser düşmanı olarak da bilinen brokoli bitkisi içerdiği myrosinaseler sayesinde çiğ tüketildiğinde faydasını daha çok gösterebilmektedir. Buharda pişirilse dahi myrosinaseler zamanla kaybolabiliyor. Bu nedenle çiğ tüketmekte fayda var.

Bu besinleri çiğ tüketin!

CHİA TOHUMU

Çok güçlü bir kalsiyum ve magnezyum kaynağı olan chia tohumu, maalesef pişirildiği zaman yararlı özelliklerini tamamen kaybetmektedir. Bu nedenle çiğ tüketilmesi en sağlıklı olanıdır.

Bu besinleri çiğ tüketin!

KAKAO

Çikolata içerdiği katkı maddelerinden dolayı faydalı bir besin maddesi olarak sayılamazken, çikolatanın ana maddelerinden biri olan kakaoyu tek başına tükettiğinizde etkileri kendinizde gözlemleyebilirsiniz.

Bu besinleri çiğ tüketin!

KURUYEMİŞ & ÇEKİRDEKLER

Sağlıklı bir beslenme listesi oluşturulduğunda en önemli maddelerden biri de taze ve doğal kuruyemişlerdir. Çiğ tüketildiği takdirde kolesterolü dengeler ve kalp hastalıkları riskini düşürür.

BİZE ULAŞIN