• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608

B12 vitamini nelerde var? İşte B12 deposu besinler...

Özellikle koronavirüs salgını ile birlikte vitaminler de hayatımızda daha fazla yer almaya başladı. Bağışıklığımızın güçlenmesi için vitaminler olmazsa olmaz. Bu dönemde D vitamini ve B12 vitamini en çok tercih edilenlerin başında geliyor. Peki B12 vitamini hangi besinlerde var? İşte uzmanından önemli tavsiyeler...

B12 vitamini nelerde var? İşte B12 deposu besinler...

Vegan diyetlerinin vazgeçilmezi olan besin mayasının tüketiminin son dönemde arttığını söyleyen Uzman Diyetisyen Eda Balcı, "Besin mayası, zengin vitamin, mineral, aminoasit ve antioksidan kaynağıdır. Aynı zamanda B12 deposudur" dedi.

B12 vitamini nelerde var? İşte B12 deposu besinler...

Beykent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölümü Arş. Gör. Eda Balcı, besin mayası veya diğer adı ile beslenme mayası, 'Saccharomyces cerevisiae' olarak bilinen maya türünün inaktif hali olduğunu ve özellikle vegan ve vejetaryen yemeklerinde sıklıkla kullanılan, popülerliği her geçen gün daha da artan gıda ürünlerinden biri haline geldiğini belirtti.

B12 vitamini nelerde var? İşte B12 deposu besinler...

Besin mayasının tadının tuzlu olduğunu ve peynire benzediğini söyleyen Balcı, "Tadı net bir şekilde tanımlanamayan ve 'umami' olarak isimlendirilen grupta bulunmaktadır. Toz halinde ve granül şeklinde satılmaktadır. Besin mayası zengin vitamin, mineral, aminoasit ve antioksidan kaynağıdır. Her çeşit beslenme tarzına sahip insanlar tarafından tercih edilebilir ve kullanılabilir. Özellikle B vitamini ve 'esansiyel aminoasit' denilen dışarıdan almak zorunda olduğumuz aminoasitleri içermektedir" diye konuştu.

B12 vitamini nelerde var? İşte B12 deposu besinler...

B6 VE B12'DEN ZENGİN

Besin mayasının B vitaminlerinden özellikle B6 ve B12'den zengin olduğunu belirten Balcı, "Bu vitaminlerden B12 vitamini yalnızca hayvansal kaynaklarda bulunduğundan, bu kaynakları tüketmeyen veganlar, alınması gereken bu vitaminlerden yoksun kalırlar ve bu eksiklik sonucunda kan hücrelerinin oluşumunda azalma ve sinir sistemi rahatsızlıkları gibi ciddi sağlık sorunları görülebilir. Bu etkilerin görülmemesi için besin mayası özellikle veganlar tarafından tüketilebilecek etkili bir gıda ürünüdür" ifadelerini kullandı.

B12 vitamini nelerde var? İşte B12 deposu besinler...

İÇİNDE KALP SAĞLĞINI KORUYAN BETA GLUKAN BULUNUYOR"

Balcı, içeriğindeki güçlü antioksidanlar sayesinde ağır metallerin ve serbest radikallerin sebep olduğu hasarlara karşı vücudu koruduğunu ve toksinlerden uzaklaştırdığını dile getirerek, besin mayasının antioksidan özelliğine dikkat çekti. Balcı, "Ayrıca besin mayası içeriğinde bir tür karbonhidrat olan beta glukan bulundurur. Beta glukan ile ilgili yapılan çalışmalarda, beta glukanın kalp sağlığını koruma, kan şekerini düzenleme, kolestrol seviyelerini düşürme ve bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkı sağladıkları bildirilmiştir" dedi.