• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608

Bağışıklık güçlendiren besinler neler? Hangi besinde hangi vitamin var?

Havaların iyice soğuması ile birlikte soğuk algınlığı, grip gibi hastalıklarda kendini göstermeye başladı. Kış hastalıklarından korunmak için en önemli etken bağışıklık sisteminin güçlü olması. Peki bağışıklığı güçlendiren besinler neler? Hangi vitamin ve mineral ne işe yarar? C, D ve B12 vitamini hangi besinlerden alınır? İşte tüm merak edilenler...

Bağışıklık güçlendiren besinler neler? Hangi besinde hangi vitamin var?
Bağışıklık güçlendiren besinler neler? Hangi besinde hangi vitamin var?

Vücudumuzun savunma mekanizması olan bağışıklık sisteminin, enfeksiyona yol açabilecek virüs, bakteri, mantar, parazit gibi yabancı maddelere karşı vücudumuzu koruduğunu söyleyen Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu, sağlıklı bir yaşam için güçlü bir bağışıklık sisteminin önemine dikkat çekti. Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu, "Tek yönlü beslenme ya da sadece vitamin takviyeleri ile bağışıklık sistemi güçlendirilemez"

Bağışıklık güçlendiren besinler neler? Hangi besinde hangi vitamin var?
Bağışıklık güçlendiren besinler neler? Hangi besinde hangi vitamin var?

Güçlü bir bağışıklık sisteminin doğal besinlerle desteklenmesi gerektiğini söyleyen Banu Özbingül Arslansoyu, kışın kendini hissettirmeye başladığı şu günlerde, üst solunum yolu enfeksiyonlarından korunmak ya da hastalığı daha kısa sürede atlatabilmek için yeterli ve dengeli beslenmenin öneminin büyük olduğunu söyledi.

Bağışıklık güçlendiren besinler neler? Hangi besinde hangi vitamin var?
Bağışıklık güçlendiren besinler neler? Hangi besinde hangi vitamin var?

"Yeterli ve dengeli beslenme bağışıklık sistemini destekleyen, yaşam kalitesini arttıran en önemli faktörlerden biridir" diyen Arslansoyu, yetersiz ve dengesiz beslenen kişilerin bağışıklık siteminin daha zayıf olduğunu söyleyerek tek yönlü beslenme ya da sadece vitamin takviyeleri ile bağışıklık sisteminin güçlendirilemeyeceğini kaydetti. Arslansoyu, "Bağışıklık sisteminin güçlü olması tüketilen öğünlere, alınan karbonhidrat, protein, yağ miktarı, vitamin ve minerallere bağlıdır. Unutulmaması gereken, hiçbir öğenin tek başına vücutta görev yapamadığıdır. Örneğin bazı minerallerin daha iyi emilimi için vitaminlere, bazı vitaminlerin ise yağa ihtiyacı vardır. Dolayısıyla bağışıklık sistemini güçlendirmek için bazı yiyeceklere ya da vitamin takviyelerine yönelmek yerine yeterli ve dengeli bir beslenme programı oluşturmalı, günlük beslenmede tüm besin gruplarına yer verilmelidir. Et grubu, süt grubu, meyve ve sebze grubu ile ekmek grubunda yer alan besinler her gün beslenme listelerinde yer almalıdır. Böylece bağışıklık sisteminin güçlü olmasını sağlayan tüm öğeler besinler yoluyla alınmış olur" ifadesini kullandı.

Bağışıklık güçlendiren besinler neler? Hangi besinde hangi vitamin var?
Bağışıklık güçlendiren besinler neler? Hangi besinde hangi vitamin var?

HANGİ VİTAMİN VE MİNERAL NE İŞE YARAR?
C vitamininin her gün yeterli miktarda alınmasının bağışıklık sisteminin güçlenmesinde önemli rol oynadığını ifade eden Arslansoyu, C vitamini denilince akla ilk gelenin portakal olduğunu, her gün tüketilen bir portakal ile günlük C vitamini ihtiyacının karşılanabileceğini söyledi. Banu Özbingül Arslansoyu, günlük tüketilecek bir porsiyon kivi, mandalina ya da brokoli ile yine günlük ihtiyacın karşılanabileceğini belirtti. "C vitamini erken kayba uğrayan hassas bir vitamindir" diyen Arslansoyu, meyveleri kesip beklettikçe, metal bıçaklarla dilimledikçe ya da suyunu sıktıkça C vitamini değerinin azaldığını, o yüzden meyve ve sebzelerin dilimledikten sonra bekletilmeden tüketilmesi gerektiğini ifade etti.

Bağışıklık güçlendiren besinler neler? Hangi besinde hangi vitamin var?
Bağışıklık güçlendiren besinler neler? Hangi besinde hangi vitamin var?

Bağışıklık sisteminin güçlenmesinde önemli rol oynayan A vitaminin ise en çok balık, karaciğer, süt, yumurta sarısı, ıspanak, havuç gibi besinlerde bulunduğunu söyleyen Arslansoyu, bir küçük boy patatesin günlük A vitamini ihtiyacını karşılamak için yeterli olduğunu belirtti. Arslansoyu, vitaminlere ilişkin "Bu aylarda güneşin etkisinin de yetersiz olması nedeniyle D vitamini alımı azdır. D vitamini, bağışıklık sistemimizin güçlenmesinde büyük önem taşır. Eksikliğinde hastalıklara karşı direncimiz düşer. Somon, tuna, sardalya gibi yağlı balıklar, yumurta ve karaciğer D vitamini içeren besinlerdir. Fakat hiçbiri zengin kaynak değildir. Günlük beslenme ile D vitamini eksikliğini gidermek imkânsızdır. En önemli kaynak güneştir.