• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608

Bağışıklık sistemini güçlendiren D vitamini hangi besinlerde bulunur?

Koronavirüs salgını sonrasında özellikle daha da önem kazanan D vitamini vücudumuz için olmazsa olmaz. Yazın gelmesiyle bağışıklık sistemini güçlendiren D vitamini almak için en verimli dönemin de başlamış olduğuna dikkat çeken Uzman Diyetisyen Gökçen Özüpek, "D vitamini balık karaciğer yağında yoğun olmakla beraber 100 gram yağda 10 bin ünite D vitamini bulunur. Güneşlenme sırasında ise D vitamini oluşumu; ışınların dik veya eğik gelmesine, kişinin ten rengine ve yaşına göre değişir." dedi.

Bağışıklık sistemini güçlendiren D vitamini hangi besinlerde bulunur?

Uzman Diyetisyen Gökçen Özüpek D vitaminin önemine değinerek "Vitamin D'nin yüzde 90'ı güneş ışığı sayesinde sentezlenirken, yüzde 10'u besinlerle alınır (yağlı balıklar, yumurta, süt, vitamin ilave edilmiş margarinler vb.) Deride üretilen veya besinlerle alınan D vitamini biyolojik olarak aktif değildir.

Bağışıklık sistemini güçlendiren D vitamini hangi besinlerde bulunur?

Sırası ile karaciğer ve böbrekte oluşan metabolik faaliyetler ile biyolojik açıdan aktif formu olan; kalsitriol molekülüne dönüşür. Bu sayede D vitamini vücudumuzda aktif rol alabilmekte, kemik-kas sağlığı ve bahsetmiş olduğum birçok kronik hastalığa karşı koruyucu görevini üstlenebilmektedir" ifadelerini kullandı.

Bağışıklık sistemini güçlendiren D vitamini hangi besinlerde bulunur?

D VİTAMİNİ ALMAYI HANGİ YİYECEKLER HIZLANDIRIR?

D vitamini almanın bir yolunun da besinlerden geçtiğini belirten Uzman Diyetisyen Özüpek "D vitamini balık karaciğer yağında yoğun olarak bulunur. 100 gr balık karaciğer yağında 10 bin IU (ünite) D vitamini bulunur. 100 gram balıktaki D vitamini, balık yağlı olduğu takdirde 300-1000 UI kadardır. Balık yağı dışındaki doğal yiyeceklerde D vitamini az miktarda bulunmaktadır.

Bağışıklık sistemini güçlendiren D vitamini hangi besinlerde bulunur?

En zengin kaynak sayılan karaciğerin 100 gramında 100-400 IU, tereyağında 50-60 IU, sütün bir litresinde 3-10 IU, bir yumurta sarısında 20-100 IU kadar D vitamini bulunur. Sağlıklı yetişkin bireylerde (herhangi bir kronik hastalığı olmayan) güneş ışığının yanı sıra, yeterli ve dengeli beslenme sayesinde her gün 1 yumurta, 2 su bardağı tam süt ya da süt ürünleri, haftada 1-2 kez yağlı balık tüketilmesiyle D vitamini gereksinmesi karşılanır" dedi.

Bağışıklık sistemini güçlendiren D vitamini hangi besinlerde bulunur?

"D VİTAMİNİ OLUŞUMU KİŞİNİN TEN RENGİNE VE YAŞINA GÖRE DEĞİŞİR"

D vitamini oluşumunun kişiye göre değiştiğini belirten Uzman Diyetisyen Gökçen Özüpek "Güneşlenme sırasında D vitamini oluşumu; ışınların dik veya eğik gelmesine, kişinin ten rengine ve yaşına göre değişir. Kış aylarında güneş ışınları eğik açı ile geldiği için D vitamini oluşumunun yetersiz olduğu bilinmektedir.

  • SON DAKİKA