• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST
    %0.89
    78.384,78
    EURO
    -%0.86
    4,4760
    USD
    %0.66
    3,8608
    GBP
    %0.66
    3,8608
    CHF
    %0.66
    3,8608
    JPY
    %0.66
    3,8608
  • 25°C

Diyet yapmadan fit kalmanın sırları

Bazı kadınlar, kalori saymadan istediklerini yer, tatlı kaçamaklar yapar, genellikle salata sipariş etmez ve ideal kilolarını korumaya başarırlar. Bunun nedeni her zaman mükemmel genler ya da hızlı bir metabolizma değil. ''Diyetler işe yaramaz, hep başarısızlıkla sonuçlanır'' diyen diyetisten, besin uzmanı ve metabolizma doktoru Carla Heiser ile tanışın! Woman's Day dergisine niye diyet yapmamamız gerektiğini anlatan diyetisyen ve beslenme uzmanı Carla Heiser ile diyet yapmadan zayıf kalmanın sırlarını keşfedin!

Diyet yapmadan fit kalmanın sırları

''Diyetler işe yaramaz, hep başarısızlıkla sonuçlanır'' diyen diyetisyen, besin uzmanı ve metabolizma doktoru Carla Heiser ile tanışın! Woman's Day dergisine niye diyet yapmamamız gerektiğini anlatan diyetisyen ve beslenme uzmanı Carla Heiser ile diyet yapmadan zayıf kalmanın sırlarını keşfedin!.

MUTFAKTA DENEYSEL OLUN

Sağlıklı beslenmek asla sıkıcı değil, eğer ki öğünlerini ot ve baharatla hareketlendiriyorsan! University of Colorado'nun araştırmalarına göre baharatlar ve otlar, her yemeğe tat vermeyi başarıyor ve yemekte yağın yerini dolduruyor. Ayrıca pul biber gibi acı baharatlar metabolizmanı hızlandırıyor ve eksta birkaç kalori yakmanı daha sağlıyor. Bu yüzden buğulanmış brokoli yerine tütsülenmiş paprika ekle yemeğine. Haşlanmış tavuğunu kuru kuru yemek yerine tavuğuna kurutulmuş otlar, sarımsak tozu ve kırmızı acı biber ekle. Bon appetit!

Diyet yapmadan fit kalmanın sırları

YEMEK YERKEN KONUŞUN

Yemek masasında konuşkan olmak az yemenin en pratik yolu değil mi? The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism'nin araştırmalarına göre insanlar bir kase dondurmayı 5 dakikadan 30 dakikaya kadar bir süre aralığında yiyor. Daha yavaş, mola vererek yiyenlerde peptit YY hormonu daha çok çalışıyor ve bu hormon insanın daha doymuş hissetmesini sağlıyor. Bu yüzden lazanyayı birileri sana eşlik ederken daha çok seveceksin!

Diyet yapmadan fit kalmanın sırları

GÜZELLİK UYKUNUZU ALIN

Yoğun yaşarken bundan ilk uyku etkileniyor. Ama eğer metabolizmanın düzenli olarak çalışmasını istiyorsanız, uykuyu önceliğinız yapmanız gerek. Hatta Dr. Lori Shemek, uykunuzu az aldığınız günlerde erken kalkıp egzersiz yapmak yerine birkaç saat daha dinlenmenin daha yararlı olduğunu belirtiyor ve erteleme tuşunu öneriyor. Çünkü uykusuzluk doğrudan hormonları etkiliyor, bu etkiyle beraber kilo alma olasılığınız ve iştahınız artıyor, daha da kötüsü canınız daha yüksek kalorili yiyecekler istiyor.

Diyet yapmadan fit kalmanın sırları

BAZEN İPİN UCUNU KAÇIRIN

Evet lezzetli bir cheeseburger ve yanında patates kızartması yediniz. Sağlıklı beslenme hedeflerine uymasa da, kendini affetmen ve ilerlemen lazım, gelecek öğünde sağlıklı yiyeceğine dair kendine söz verebilirsin. Kanada'da University of Waterloo'nun araştırmalarına göre; kendinize anlayışlı olman yemek ve sağlıklı çalışan metabolizman arasında daha iyi bir ilişki olmasını sağlıyor. Düşük özgüven, kilo aldıran sorunlu yemeye neden olabiliyor.Dr. Shemek, sevdiğiniz birine yemek ısmarlar gibi, kendinize arada bir yemek ısmarlamanızı tavsiye ediyor.

Diyet yapmadan fit kalmanın sırları

HER GÜN BAYRAM DEĞİL

Keşke her gün bayram olsa, ama malesef değil. Her özel etkinlikte kendinizi şımartmamalısınız. Arkadaşınızın doğum gününde yediğiniz pasta, ofis kutlamasındaki aburcuburlar ve devam eden bir sürü yemek serüveni. Düzenli olarak bu etkinlikler olduğu için, aşırıya kaçmamayı ve yemeğe karşı koymayı öğrenmelisin. Doktor Heiser, arada yapılan tatlı kaçamaklarının diyetin olmazsa olmazı olduğunu belirtiyor. Bu yüzden kaçamağını doğru seçip, diğerleriyle vedalaşmalısınız. Kendi doğum gününü tabiki de pastayla kutlamalısın ama herkesinkini değil!

BİZE ULAŞIN