• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608

İzmir'deki Çamlık Buharlı Lokomotif Müzesi'ne yoğun ilgi

İzmir'in Selçuk ilçesindeki Çamlık Buharlı Lokomotif Müzesi, "kara tren"leri görmek isteyen yerli ve yabancı ziyaretçilerden ilgi görüyor. Alanında dünyanın önde gelenleri arasında yer alan müzede, en eskisi 1887 model olan 32 buharlı lokomotif, vagonlar, vinçler, su tankları, su kulesi ve buharlı kar temizleme aracı sergileniyor

İzmir'deki Çamlık Buharlı Lokomotif Müzesi'ne yoğun ilgi

Aralarında dünyada iki adet kaldığı belirtilen odun kazanlı buharlı lokomotifin de bulunduğu asırlık kara trenlerin sergilendiği TCDD Çamlık Buharlı Lokomotif Müzesi, yılda 15 bin yerli ve yabancı turisti ağırlıyor.

İzmir'deki Çamlık Buharlı Lokomotif Müzesi'ne yoğun ilgi

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarından (TCDD) edinilen bilgiye göre, 1856 yılında İngilizlere verilen imtiyazla Anadolu topraklarında ilk demiryolu hattı, İzmir-Aydın arasına kuruldu.

İzmir'deki Çamlık Buharlı Lokomotif Müzesi'ne yoğun ilgi

Bu hat üzerinde 1939 yılına kadar faal olarak kullanılan Çamlık İstasyonu ise hattaki güzergah değişikliği üzerine, 1981 yılına kadar hangarıyla trenlerin tadilat yeri olarak hizmet verdi. 1991'de müze yapılması kararlaştırılan istasyonun hangar bölümü ve çevresi, 1997 yılında Çamlık Buharlı Lokomotif Müzesi olarak ziyarete açıldı.

İzmir'deki Çamlık Buharlı Lokomotif Müzesi'ne yoğun ilgi

Müzede, en eskisi 1887 model olan ve saatte 28 kilometre hız yapabilen, en yenisi ise 1952 yılında üretilen 32 buharlı lokomotif bulunuyor. Lokomotifler arasında, dünyada aynı modelden iki adet kaldığı belirtilen odun kazanlı İngiliz yapımı buharlı lokomotif de yer alıyor.

İzmir'deki Çamlık Buharlı Lokomotif Müzesi'ne yoğun ilgi

50 dönümlük alandaki müzede, lokomotifler dışında, çeşitli vagonlar, demiryollarında kullanılan vinçler, su tankları, su kulesi ve iki buharlı kar temizleme aracı da bulunuyor.

  • SON DAKİKA