• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608

Adım adım incelmek için kararlı olun

Adım adım incelmek için kararlı olun
Giriş Tarihi: 1.9.2019

Yaz bitse de kilolardan kurtulma isteği bitmiyor. Kimi eş-dost önerisi, kimi internet bilgileri, kimi de diyetisyenlere başvurarak incelmenin yollarını arıyor. Ancak mucize diyetler ve vücudu şoka sokan uygulamalar, bıraktığınızda daha fazlasıyla size geri dönüyor...

MUCİZEVİ BİR YÖNTEM OLMADIĞINI BİLİN
Öncelikle sizi zayıflatacak mucizevi bir ilaç, çay, baharat ya da bir besin olmadığından emin olun. Siz özgürce yerken sizi kısa yoldan zayıflatacak bir yöntem en azından henüz bulunamadı. Dengeli bir beslenme alışkanlığı ve egzersiz ile kilo vermenize yardımcı olabilecek bilimsel dayanağı olan bazı takviyeleri ise mutlaka doktorunuza ve diyetisyeninize danışarak kullanın.

SİZE UYGUN ÖĞÜN DÜZENİNİ OLUŞTURUN
Bunun için kahvaltı başta olmak üzere yaşam tarzınıza uyacak iyi bir öğün düzeni oluşturun ve her gün bu düzeni sürdürmeye çalışın. Acıkmadan yemek yemeyin ancak bir sonraki öğünde aşırı yiyecek kadar aç kalmayın. Günde 2 veya 3 ana öğünü düzenli ve her gün neredeyse aynı saatlerde yapın. Sık sık atıştırmaktan kaçının.

DOĞRU BESİN SEÇİMLERİ YAPIN, DENGELİ BESLENİN
Her gün farklı renk ve çeşitte sebze ve meyve tüketin. Az yağlı protein kaynaklarını (et, balık, kurubaklagiller, peynir, yumurta gibi) diyetinizden eksik etmeyin. Zeytinyağı ve yağlı tohumlar gibi antiinflamatuar yağları yeteri kadar tüketin. Rafine tahıllar yerine tam tahıl kaynaklarını tercih edin. Şeker eklentili yiyecek ve içecekler, yüksek doymuş ve trans yağ içeren fastfoodlar ile işlenmiş gıdalardan uzak durun.

SABIRLI VE İSTİKRARLI OLUN
Dengeli bir yeme davranışı ve fiziksel aktivite ile kilo vermeye başladıktan sonra kilonuzu belli aralıklarla kontrol edin. Hedeflediğiniz kiloya ulaşana kadar sabırlı ve istikrarlı olun. Vücudunuz her zaman aynı ivme ile kilo vermeyebilir. Bu yüzden 1-2 hafta aralıklarla kilo takibinizi yapın, çok sık tartılmaktan kaçının. Hedeflediğiniz ideal kiloya ulaştığınızda ise o kiloyu korumanız, en az kilo vermeniz kadar önemli. Verdiğiniz her 1 kiloyu 1 ay boyunca korumayı başarırsanız verdiğiniz kiloların kalıcı olmasına destek olursunuz.

DÜZENLİ FİZİKSEL AKTİVİTE YAPIN
Hissettiğiniz açlık fizyolojik değil, duygusal bir açlık olabileceğinden öncelikle bunun farkına varın. Yemek yemeyi terapi haline getirmeyin, sizi rahatlatacak farklı aktiviteler yapın. Gerçekten acıktığınızda tokluğunuzu hissetmek için yediklerinize odaklanın, yavaş yiyin ve iyi çiğneyin.

YETERİ KADAR SU İÇİN
Yeterli su içmek yağların daha kolay yakılmasını, iştahınızı kontrol etmenizi ve daha az yemenizi sağlar. Kilo başına 30 ml su içmeyi ihmal etmeyin, günde en az 1.5 litre su için. Sularınızın içine elma, tarçın ya da salatalık, nane, zencefil ekleyebilir, su içmeyi keyifli hale getirebilirsiniz.

DUYGUSAL SEBEPLERDEN YEMEK YEMEYİN
Hissettiğiniz açlık fizyolojik değil, duygusal bir açlık olabileceğinden öncelikle bunun farkına varın. Yemek yemeyi terapi haline getirmeyin, sizi rahatlatacak farklı aktiviteler yapın. Gerçekten acıktığınızda ise tokluğunuzu hissetmek için yediklerinize odaklanın, yavaş yavaş yiyin ve iyi çiğneyin.

ALIŞKANLIKLARINIZI DEĞİŞTİRİN
Zayıflamanın ve ideal kiloda kalmanın bir davranış değişikliği ve istikrarla mümkün olacağını unutmayın. Kilo almaya neden olabilecek hipotiroidi, insülin direnci gibi metabolik bir sağlık sorununuz varsa öncelikle bunu çözün. Eğer yoksa kilo almanızın nedeni birkaç davranışınızdan ibaret olabilir. Davranış değişikliği yapmak her zaman kolay olmayabilir. Bunun için gerçekçi hedefler belirleyin ve bu alışkanlığı benimsemek için kendinize en az 3 hafta zaman verin. Kilo aldıran alışkanlıklarınızı terk edin.

ŞOK DİYETLER YERİNE KALORİ AÇIĞI YARATIN
Çok düşük kalorili ve aşırı kısıtlayıcı diyetlerden uzak durun. Bu diyetler başlangıçta kilo vermenizi sağlayabilirken devamında başladığınız kilodan daha fazlasına dönmenizle sonuçlanabilir. Vücudunuzun ihtiyacı olan besinleri alacağınız; ancak kalori açığı yaratarak kilo vermezi sağlayacak bir beslenme planını benimseyin. Porsiyonlarınızı ve tabağınızı küçültün. Tabii her zaman daha az yemeniz gerekmiyor; kalorisi düşük yiyecekleri daha fazla tüketerek de bu kalori açığını yakalayabilirsiniz.

YETERLİ UYUYUN
Çalışmalar yetersiz uykunun kilo aldırdığını ortaya koyuyor. Yetersiz uyumak iştah hormonlarını arttırıyor ve gün içinde daha fazla yemenize neden oluyor. Yetişkinler için yeterli uyku süresi ortalama 7-8 saat olsa da bu kişiden kişiye değişebiliyor. Çalar saat veya kahveye ihtiyaç duymadan uyanabileceğiniz kadar uyuyun. Aynı saatlerde uyuyup aynı saatlerde uyanmaya çalışın

Adım adım incelmek için kararlı olun haberine yapılan yorumlar ( yorum)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ ASIR veya yeniasir.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.
BİZE ULAŞIN