• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
Daha çok uyu daha az ye! FİLİZ İÇKE ÖNAL Daha çok uyu daha az ye! filizicke@hotmail.com Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 15.02.2018, 00:00

Akşam 19'dan sonra hiçbir şey yememek en sağlıklısı. Gel gör ki, televizyon karşısı atıştırmaları, akşam çayı derken hatırı sayılır miktarda kalori, hatta gün içinde yenilenlerin neredeyse 2 katı "prime time"da alınıyor. Akşam atıştırmalarından daha kötüsü varsa, o da dilimize "yat-geber yemeği" olarak yerleşen 4. ana öğün.
Öyle ki bu öğünü yemeden kesinlikle uyuyamayanlar var!
Daha kötüsü var mı? Elbette.
Gece uykudan uyanıp kendini buzdolabının önünde bulanlar...
Vücudun kendi kendini tamir edip ertesi güne hazırladığı, bütün iç organların dinlendiği bu zaman diliminde mideyi yağ ve karbonhidratla doldurmak intihardan farksız aslında.
Ama gerçek mi? Gerçek!
Yaygın mı? Evet...
Kurtulmak mümkün mü? Elbette.
Gece atıştırmaları da kötü elbette ama uykudan uyanıp yemeğe yönelenler için durum daha da vahim. Uzmanlara göre bu alışkanlık, kan şekerinde bir dengesizliğin belirtisi olabileceği gibi, psikolojik desteğe ihtiyaç duyduğunuzun da bir işareti olabilir.
"Ne alakası var?" demeyin, duygu durumumuz yeme içme tercihlerimizi tamamen etkiliyor.
Bazı kişilerin geceleri aynı saatte kalkıp yemek yiyebildiğini belirten Serkan Tutar, "Elinizde olmadan aynı saatte uyanıp tok olmanıza karşın atıştırıyorsanız en kısa zamanda başka problemler yaşamadan psikolojik destek almalısınız" tavsiyesinde bulunuyor.

UYKU SAATLERİNE DİKKAT

Gece yemek yeme alışkanlığının, günümüzde birçok insanda görüldüğünü belirten Diyetisyen Serkan Tutar, "Mesainin geç bitmesi, eve geç dönme veya keyfi olarak gece geç saatlere kadar oturma gibi durumlarda bir şeyler atıştırma ihtiyacı doğar. Bu durum uzun vadede sindirim sistemi rahatsızlıklarına, reflüye ve kilo problemlerine neden olur" diyor.
Diyetisyen Serkan Tutar, "Geç saatlere kadar bilgisayar veya televizyon başında oturuyorsanız vücudunuz bir şeyler atıştırmanız için alarm verir. Bu durumu yaşamamak için düzenli uyku şart. Geç saatlere kadar oturmak zorunda kalsanız da, yatmadan 2 saat öncesinde besin tüketimini kesmelisiniz" uyarısında bulunuyor.

ÇİKOLATA YERİNE SÜT

Tutar, şu önerilerde bulunuyor:
Uyandığınızda yatağınızdan kalkmamayı denemeli, en fazla başucunuza su koyup onu içmelisiniz. İlla bir şeyler tüketecekseniz ekmek, tatlı, çikolata ve benzeri karbonhidratlı besinler yerine yoğurt, ayran, peynir, süt gibi proteinli besinleri tercih etmelisiniz.

KIRMA ZİNCİRLERİNİ!

Gece yemek yemenin yol açtığı diğer problemin vücudun bu duruma alışması olduğunu dile getiren Tutar, "Eğer uzun süre yatmadan bir şeyler tüketmiş ve tok mideye uyumuşsanız, bu durum alışkanlığa döner. Bunu yenebilmenin tek yolu bir hafta civarında vücudunuza direnmeniz ve vücudunuz besin tüketmek istese bile tüketmemeniz" diyor.
Burada belli alışkanlıkları kazanmak için düzenli olarak, her gün, kesintisiz uygulamak gerektiğini hatırlatalım. Yaygın inanış bunun için 21 güne ihtiyaç olduğu şeklinde. Bazı durumlarda bu süre 45 güne kadar çıkabiliyor. Kötü alışkanlıklardan kurtulup, yerlerine iyilerini koymak ve sürdürmek konusunda Youtuber Barış Özcan'ın "Zinciri Kırma" yöntemine bir göz atılabilir.
Kesinlikle denemeye değer.

NE SIZLANDINIZ BE KARDEŞİM!

Bir 14 Şubat'ı daha geride bıraktık çok şükür. Şükür diyorum, çünkü ayın önemli bir bölümü, çevremdeki erkek sızlanmalarını dinlemekle geçti çünkü... Yok ne gerek varmış, yok tüketim kültürüymüş, yok evlilikte Sevgililer Günü mü kutlanırmış... Son argümanları da şu:
Aynı zamanda "Öykü Günü" imiş 14 Şubat. "Onu kutlayalım"mış. Sanırsın elinden öykü kitabı düşürmüyor adam!
Ama fikir güzel. Bir de öykü kitabı alsan ne şahane olur sevgilim!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
BİZE ULAŞIN