• BIST
    %0.89
    78.384,78
    EURO
    -%0.86
    4,4760
    USD
    %0.66
    3,8608
    GBP
    %0.66
    3,8608
    CHF
    %0.66
    3,8608
    JPY
    %0.66
    3,8608
  • 25°C

PENCEREDEN BAK BAŞKAN!

PENCEREDEN BAK BAŞKAN!

15.11.2017, 23:24

Yıllardır aynı yolları kullanan, üstelik mevcut yolların bir kısmından da tramvay çalışmaları nedeniyle faydalanamayan İzmirlinin trafik çilesi büyüyor

Türkiye'nin 3. büyük şehri İzmir'de yıllardır aynı yolların kullanılması ve mevcut yolların da tramvay çalışmaları nedeniyle daraltılması kentin trafik akışını kilitledi. Her gün işlerine, okullarına gitmeye çalışan milyonlarca İzmirli, trafikte çile dolu saatler geçirmeye başladı. İzmir'in dört bir yanında sabah akşam ayrı kabus yaşayan İzmirliler, Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun makam odasının penceresinden bakıp bu çileye bir son vermesini istedi.

ACİL EYLEM ÇAĞRISI

Yakın zamana kadar en fazla yarım saatte ulaştıkları yere artık 45-60 dakikadan önce varamayan İzmirliler, Büyükşehir'in 2014 yılında geçtiği aktarma sistemi nedeniyle kent içinde artırılan otobüs sayısıyla birlikte, Karşıyaka ve yapımı devam eden Konak tramvay inşaatının da trafiği felç ettiğini belirtti. Yaklaşık 1.5 milyon motorlu taşıtın olduğu İzmir'de trafik her geçen gün kabus halini alırken, Siyasilerden meslek odalarına, meslek odalarından vatandaşlara kadar kentin bütün kesimleri trafikle ilgili acil eylem planı çağrısı yaptı.

"GÖSTERMELİK ÇALIŞMALAR SORUNU ÇÖZMÜYOR"

AK Parti İzmir Milletvekili ve AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hamza Dağ İzmir'de son 10 yılda trafik sorununun katlanarak arttığına dikkat çekerek, "Nüfus ve araç sayısı doğal olarak artıyor ancak buna mukabil trafiği rahatlatmak için yapılan çalışmalar çok yetersiz ve göstermelik.
İzmir'de trafik sorunu öyle bir hal aldı ki, artık günün her vaktinde trafik sıkışıyor. Ne yazık ki İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin trafiği rahatlatmak için elle tutulur hiçbir projesini görmüyoruz. Çevre yolu ve Konak Tünelleri'nin yapılması bazı bölgelerdeki trafik yoğunluğunu azalttı. Ancak burada en büyük görev Büyükşehir Belediyesi'ne düşüyor. Belediyenin en kısa sürede bu konuya yoğunlaşması ve trafik sorununa kalıcı çözümler üretmesi gerekiyor" dedi.

"AZİZ KOCAOĞLU DAHA OTOPARK SÖZÜNÜ BİLE TUTABİLMİŞ DEĞİL!"

Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Grup Başkanvekili Bilal Doğan, Alsancak Garı ile Toprak Mahsulleri Ofisi arasını yeraltına alacak olan altgeçit projesinin aynı yerdeki tramvay inşaatıyla rafa kalktığını hatırlattı. Doğan, "Ne yazık ki İzmir Büyükşehir Belediyesi içindeki istemezükçüler Konak Tüneli'nde olduğu gibi İzmir'in trafiğine büyük soluk aldıracak Körfez Geçiş Projesi'ne de karşı çıkıyor. Çözüm önerisi sunacaklarına, çözümleri tıkamayı tercih ediyorlar" dedi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun 2014 yerel seçimlerinde verdiği "otopark" sözünü tutmadığını söyledi. Doğan, "Kocaoğlu, o seçimde İzmir'e 21 otopark kazandıracağını söylemişti. Ancak bunlardan sadece 2'sini tamamladı. Aziz Kocaoğlu otopark yapma beceresini bile gösteremedi" diye konuştu.

"KÖRFEZ GEÇİŞ PROJESİ HEMEN ŞİMDİ BAŞLAMALI"

İzmir Servisçiler Odası Başkanı Hasan Basri Bostancı da kentte artan trafik yoğunluğundan şikayetçi olduklarını söyledi. Bostancı 2000'li yılların başında dönemin valisi Alaaddin Yüksel'e Körfez Geçiş Projesi'ni ilk kendilerinin önerdiğini ancak o dönem kendilerine gülündüğünü söyleyerek, "Şimdi devlet bu projeyi hayata geçirmeye çalışıyor. Körfez Geçiş Projesi hemen şimdi başlamalı" dedi. Bostancı öte yandan okul servisi saatleriyle fabrika servisi saatlerindeki zaman aralığının da artırılarak trafiğin bir nebze olsun rahatlatılacağını söyledi.

TRAFİKTEKİ YOĞUNLUK GÜRÜLTÜ VE ÇEVRE KİRLİLİĞİNİ DE ARTIRIYor

Çevre Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Helil İnay Kınay, trafik sorununun çevreye de büyük zarar verdiğine dikkat çekti. Kınay, "Kentin gelişiminin doğru planlanamaması ile kent içi yolların yetersizliği, trafik sıkışıklığı, dur-kalk süreçleri gibi faktörler, gürültü ve çevre kirliliğini de arttırıyor" dedi. Kınay, "Sorunun temel çözümü, kentleşme sürecini bütünsel ve doğru bir planlama ile gerçekleştirmektir. Ancak İzmir'deki mevcut ve planlanan yapılaşma sürecini değerlendirdiğimizde şu an yaşanan sıkıntıların sadece ve sadece buzdağının görünen yüzü olduğunu söylemek gerekiyor. Çok geç olmadan, sorun iyice çözümsüz boyuta gelmeden İzmir'e sahip çıkmak önemli. Yoksa İzmir için 'yaşanacak kent' olmak tabiri, sadece hayal olarak kalmaya mahkum" ifadelerini kullandı.

"İSTANBUL ÇÖZDÜ BİZ ÇÖZEMEDİK!"

Yeni Asır, her geçen gün artan trafik sorunuyla ilgili olarak vatandaşın da nabzını tuttu. Vatandaşlar da trafik sorununa bir çözüm üretilmediği gerekçesiyle tepki gösterdi.

İŞTE O GÖRÜŞLERDEN BAZILARI:

Hasan Aydın: Basmane'nin trafiği çok kötü durumda, tramvay çalışması İzmir trafiğini felç etti. Millet perişan. Ne gidiliyor ne geliniyor. Bu trafik en çok ticari esnafını etkiliyor. Trafik yoğunluğu en çok Basmane, Alsancak, Konak'ta yaşanıyor. Tramvayın bir fayda getireceğini düşünmüyorum. Çünkü güzergahı yanlış. İzmir'de altgeçitüstgeçit yapılmadan bu trafik yoğunluğu azalmaz. İstanbul'da 25 milyon kişilik trafiğe çözüm bulunuyor, biz burada 4 milyonluk trafiği çözemiyoruz.

Hüseyin Korkmaz: İzmir'in trafiği çok berbat. Sabahları Karşıyaka'dan Basmane'ye yirmi dakikalık yolu bir saatte geliyorum. Bu yüzden sıkıntılar yaşıyoruz, şikayetçiyiz.

Mustafa Yılmaz: İzmir'in trafiği yollardan ve tramvay çalışmaları yüzünden çok sıkışık. Benim tahminim Gazi Bulvarı'nda daha çok trafik olacak. Tramvay yolları daraltacak.

Murat Karaca: Kentin trafiğinin kötü olmasının nedeninin yol çalışmaları olduğunu düşünüyorum. Yollar çok kötü vaziyette, her yerde çukur var. Trafiğin yoğun olduğu saatlerde eve gitmem üç saati buluyor.

Nermin Şeritçi: İzmir'de altyapı ve üstyapı denetlenmiyor. Normalde on beş dakikada gittiğimiz yolu şimdi ise bir saatte gidiyoruz.
Yollar çok kapalı bence bunun sebebi tramvay yapımı olabilir.

Asuman Kader: İzmir'de yol sıkışıklığından trafik kazaları meydana geliyor. Hele ki buraları bilmeyen biri gitmek istediği yere daha zor ulaşıyor. Yollarda sürekli çalışma var. Toplu taşıma araçları kullanılmadığı sürece bu yoğunluğun azalacağını düşünmüyorum. Bu sorunu kimse çözemedi, çözüleceğini de düşünmüyorum.

Yücel Karaman: İzmir'in doğa harikası bir denizi olduğu için ben denizin kullanılmasından yanayım. Ben bu tür karada yapılan çalışmaların destekleyicisi değilim. Ben tramvaydan ziyade İzmir'in körfezini kullanılmasının daha uygun olacağını düşünüyorum.

'YÜRÜSEK DAHA ÇABUK GELİRDİK!'

Geçtiğimiz 26 Temmuz'da Konak Pier'deki bir mağazanın açılışı için İzmir'e gelen Koç Holding Onursal Başkanı Rahmi Koç da tramvay çalışmaları nedeniyle yaşanan trafik sıkışıklığından şikayetçi olmuştu. Otelinin, açılışı yapılacak mağazaya çok yakın olduğunu belirten Koç, "Trafik berbat. Buraya gelmek için yarım saat vakit harcadık. Yürüsek daha çabuk gelirdik" demişti.

TANSU EDİP GÖKBUDAK

PENCEREDEN BAK BAŞKAN! haberine yapılan yorumlar ( yorum)

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ ASIR veya yeniasir.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN