Çağrı işkencesi!

Giriş Tarihi:02.01.2018, 22:27 Güncelleme Tarihi:02.01.2018, 23:35

Çağrı merkezlerindeki binlerce çalışanın sürekli gülmek, iyi bir tonda konuşmak, tuvalete gitmek için bile izin almak ve o telefonu hiç boş bırakmamak zorunluluğunun olduğunu söyleyen uzmanlar bunun zamanla insan bünyesinde ciddi tahribatlar yarattığını belirtti. Uzmanlar, çağrı merkezlerinin büyüteç altına alınması gerektiğini dile getirdi.

HER ANLARI TAKİPTE

Birçok kişinin bu mesleğe uygun olmadığını ancak çaresizlik içinde kabul ettiklerini de söyleyen uzmanlar, ileri aşamada kendi kendine konuşma, uykuda sayıklama, ses kısıklığı gibi şikayetlerin çok üst düzeye çıktığını ve çalışanların birer psikolojik vaka haline geldiğini belirtti.
Çağrı merkezinde, sisteme saat kaçta girildiği, kaçta çıkıldığı, görüşmelerin ne kadar sürede tamamlandığı, mola süresinin ne kadar kullanıldığı, yöneticiler tarafından sürekli izleniyor.
Çalışanlar, en çok strese sokan konunun ise, herhangi bir sebeple bilgisayar başından kalkmak istediklerinde mola butonuna tıklamak zorunda kalmaları olduğunu söyledi. Kendini molaya alan her temsilci için sarı renkte bir sayaç dakikaları sayıyor.
Temsilcinin mola süresini aşması durumunda sayaç kırmızıya dönüyor ve yöneticiden uyarı maili geliyor.

ÇALIŞANLARDA TRAVMA YARATIYOR

Uzman Psikolog Şenel Karaman, "Bizde iki tür travma vardır. Büyük T ve küçük t...
Büyük T hepimizin etkilenebileceği önemli travmatik olaylardır. Küçük t travmaları ise kişiden kişiye etkilenmenin farklı olduğu travmalardır. Bir müşterinin küfretmesi, telefonu yüzüne kapatması ya da hakareti bir çalışan için önemsiz, sıradan olurken bir başka çağrı merkezi çalışanı için büyük T travması etkisini gösterebilir" dedi.

TUĞÇE VURAL

kalan karakter 1000

izmirli izmirli

Özel hastanelerde çağrı merkezlerinde çalışan insanlar sözlü tacize,küfür ve saygısızlığa itiliyor.İlgili kurumlar mercek altına almalı

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 03.01.2018 11:44
sergio sergio

Yani verilen ücret belli. Al işe birkaç kişi daha, hem çalışan yorulmasın, hem de travmatik sonuçlara yol açmasın. Bu tip işte çalışanların 8 saat değil daha kısa süreli, yoğun ve sık molalı çalışmaları gerekli ki verimli olsunlar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 03.01.2018 09:43

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ ASIR veya yeniasir.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.