SEZER ALTAN TÜM YAZARLAR
MARKALAŞMA VE MARKA YÖNETİMİ
15.2.2017 | Arşiv

MARKALAŞMA VE MARKA YÖNETİMİ

Pazarlamanın amacı tüketicinin dilek istek ve ihtiyaçlarını karşılamaktır. Tüketici davranışlarının bilinmesi gerekir.
Bunun için tüketici davranışlarını analiz etmek gerekir. Marka tüketici satın alma davranışlarını etkilemek konusunda en temel etkendir.
Geçmiş dönemde 20-25 yılda dev şirketler ortaya çıkmaktaydı.
Şimdi ise bu süreç çok daha kısalmış ve birkaç sene içerisinde büyük piyasa değerine ulaşılmaktadır.
İş yaşamında oyunun kuralları değişti. İş ortakları ve müşteri talepleri ön plana çıktı.
Bunun için bir yönetim vizyonuna, rekabet gücüne stratejik müşteri ve ortaklar ile mükemmel çalışanlara ihtiyaç duyulmaktadır.
Bunların neticesinde büyüme ve karlılık sağlanması gerekmektedir.
Bir firmanın öz sermayesi nedir diye sorulduğunda ilk akla gelenler nakit parası, binası, arsası ve ekipmanı olur. Ancak aslında en önemli sermaye firmanın kendi iş alanındaki bilgi birikimi ve bu kaynağı kullanış şeklidir.
Globalleşen rekabette öne çıkmanın yolu tüketicinin zihninde farklılaşabilmekten geçer. Çünkü müşterilerinizin sizi tercih etmesi için neden ve nedenler sunmalısınız.
Benim markamı eşsiz ve benzersiz kılan nedir? Sorusuna yanıt vermelisiniz.

ALGI YÖNETİMİ DOĞRU YAPILMALI

Başarılı marka meydana getirmek doğruyu söylemek üzerine kuruludur. Algı yönetimini doğru yapmalısınız. Önemli olan kendiniz hakkında ne söylediğiniz değil insanların sizin hakkınızdaki düşüncelerini yönetmelisiniz.
Kurumsal itibarın yönetilmesi bir yaşam biçimidir. İtibar yönetimi doğru şekilde yapılmalıdır.
Markalaşamamanın nedeni;
Bilgi ve uzmanlığın devreye girememesidir. Marka İmajı;
Markaya anlam ve değer katan unsurların toplamıdır. Marka İmajı söz konusu olduğunda gerçeğin kendisinden ziyade algılanması önemlidir. Tanınırlık yeterli olmayabilir markaya duyulan güven önemlidir.
Markalaşma dinamik bir süreçtir.
Bir hayat tarzı yaşam felsefesi sunarak markalaşırsınız.
Algılar gerçektir, çünkü insanlar onlara inanırlar. Ne yaptığınız değil, nasıl algılandığınız önemlidir.
Bu bakımdan diğer kurumsal süreçlere ayırdığınız insan, zaman finans kaynakları gibi bu alana da kaynak ayırmak zorundasınız.
İletişim başkalarına devredilecek ikincil önem taşıyan bir faaliyet alanı değildir. İletişim, ana stratejileri etkileyecek bir faaliyet haline gelmeli, yoksa bütün yapılan yatırımlar "sokağa atılan para" anlamına gelir

TÜKETİCİ İMAJI SATIN ALIR

Hedef marka oluşturmak olmalıdır. Satış başarı mıdır?
Satış sonrası sunulan hizmetler, devamlılık, marka alışkanlıkları da çok önemlidir. Markaları tanıtmada tekrar değil değişim gelişim ve güvenilirlik önemlidir.
Markalar müşteri sadakatine her şeyden fazla önem vermelidir.
Önemli olan farklı olmak değil nasıl farklı olduğunu gösterebilmektir.
Müşterilerin beklentilerinin ötesinde bir hızla kendinizi yenileyebilmek ve kalitenizle her zaman gündemde kalabilmek mümkündür.
Marka olmak öncelikle firma ve kurum olarak marka olmaktır.
Markalar değer yaklaşım ve sistemlerimizin kısacası "sizin" bir görüntünüz olacaktır. Hiçbir mal ve hizmet herkese özellikle her gruptan hedef kitleye satılamaz.
Görsel kimlik, reklam ve halkla ilişkiler, işin uzmanları tarafından ustaca düşünülmüş size özgü kimlikle kotarılmış "özgün" bir fikriniz olmalıdır. Görsel sunum olmazsa olmazdır. Tüketici ürünü değil imajı satın alır. Markamızın sloganını belirleyeceğiz. Reklam bütçesi bir ülkenin savunma bütçesi gibidir. Başarılı marka meydana getirmek doğruyu söylemek üzerine kuruludur.
Marka değerinin arttırılmasının yolları; Tüketiciyi dinle, Duygusal bağ kur, Basit ol, Hızlı algılat, Sözünü tutan marka ol, Tüm duygulara hitap et, Mesajını tekrarla Son söz siz itibarınızı ve markanızı yönetmezseniz başkaları yönetir.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan YENİ ASIR veya yeniasir.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.