• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • İkindiye 23:55:00
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
İşletmelerde kalite yönetimi SEZER ALTAN İşletmelerde kalite yönetimi Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 12.06.2019, 00:00

Günümüzde üretimin önemi her geçen gün artmaktadır. Katma değeri yüksek kaliteli fark yaratan ürünler üretip, sürdürülebilir olmak ve istihdam yaratmak gerekir. Bu yoğun rekabet ortamında bilim ve teknoloji üretmeden yarınları yakalayıp, inşa edebilmek mümkün değildir.
İşletmeler müşterilerinin isteklerini karşılayabildikleri sürece ayakta durabilirler.
Burada dikkat edilmesi gereken müşteri taleplerine cevap verebilmek, toplumun değişik ihtiyaçlarını kaliteli bir üretimle en uygun ve en kısa zamanda karşılayabilmektir.
Kalite anlayışını işletmenin bütün birimleri ve iş görenlerine yayarak toplam kalite anlayışını gerçekleştirmek mümkün olacaktır. Bunun için de işletme kendi açısından kaliteli üretimin ne kadar önemli olduğunu bilecek ve uygulayacaktır. Bunu çevre örgütlerine ve topluma sezdirecektir.

HAYAT FELSEFESİDİR

Kalite, bir ürünün ifade edilen veya beklenen ihtiyaçları karşılama kabiliyetini oluşturan özelliklerin toplamıdır. Kalite, kullanıma uygunluktur. Kalite, müşteri memnuniyetidir, hayat felsefesidir, yaşam anlayışıdır. Kalite denildiği zaman genellikle "mal ve hizmet kalitesi" ya da "ürün kalitesi" anlaşılmaktadır. Ürün kalitesi esasen bir sonuçtur.. Kalite birçok kişinin sandığı gibi, lüks ile çağrışım yapan bir kavram da değildir. Kalite kavramı, zaman içinde ve özellikle Toplam Kalite Yönetimi felsefesi çerçevesinde geliştiğinden değişik şekillerde tanımlanabilmektedir.
Toplam Kalite Yönetimi (TKY), işletmenin, sektörün tamamına yöneliktir.
Kalite güvencesini de kapsayan bir kavram olup, onu geliştirmeyi hedefler.
TKY, bir kalite kültürü yaratmayı öngörür, bu kültürde kurum çalışanlarının her birinin, müşterilerini memnun etmek amacı vardır. Yirminci yüz yılın en önemli gelişmelerinden biri olan küreselleşme ile dünyamız küçük bir köy halini almıştır.
Pek çok dünya markası ürün en yakın satış mağazalarından elde edilebilir hale gelmiştir. Bu süreç, özellikle e-ticaret'in de katkılarıyla, ticari sınırların coğrafi sınırları yıkmasıyla sonuçlanmıştır. TKY anlayışının merkezinde insan vardır. İşletme fonksiyonlarının icra edicisi ve hitap edilen müşteri olması bakımından insan faktörü son derece önemlidir.

TAYLOR'UN YAKLAŞIMI

Taylor'a göre bir işi yapmanın "en iyi tek yolu", işi yapacak "en iyi kişi"nin dikkatle seçilmesi ve o işi başaracak şekilde eğitilmesi ile mümkündür. Tasarım, planlama, uygulama ve denetleme farklı kişi veya birimlerce yapılmalıdır. Planlama yapmanın, işin yapılmasından ayrılması, "Bütün beyinler geleneksel bir kurumun tepesinde yer alır" yaklaşımının kaynağını oluşturur. Taylor, işçileri azami derecede üretim yapmaya özendirmek için parasal teşvikler verilmesini de savunmaktadır.
Sonuç olarak, kalite yönetimi süreci bütünde sağlanabilecek bir süreç olup tüm çalışanların katılımı sağlanmalıdır.
Bu süreç, belirli bir hedefe ulaşıldığında görevini tamamlayacak bir süreç özelliği taşımamakta olup sonu olmayan bir özellik taşımaktadır. Tüm çalışanlarda, başta firma üst yönetimi olmak üzere değişen ve gelişen dünya şartlarında başarılı olmanın yolunun artık etkin olarak çalışan kalite yönetim süreci ile sağlanabileceği görüşü yaygınlaştırılmalıdır. Firma üst yönetimleri, bu süreç içerisinde öncü olmalı ve desteğini sürekli göstermelidir.
Son söz; "İyi bir şirket mükemmel bir ürün ve hizmet sunar. Harika bir şirket ise mükemmel bir ürün ve hizmetin yanında dünyayı daha güzel bir yer yapmaya çalışır." Yönetim ve Pazarlama Gurusu Philip Kotler

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
BİZE ULAŞIN