Son dönemde yapılan bir araştırma, sosyal medyada sık sık ilişkilerine dair paylaşımlar yapan çiftlerin, gerçekte düşündükleri kadar mutlu olmayabileceğini ortaya koydu. 18-50 yaş aralığında 2 bin çiftin katıldığı kapsamlı anket, sosyal medya paylaşımlarının çiftlerin mutluluk algısıyla nasıl bir ilişki içinde olduğunu inceledi. Sonuçlar, sosyal medyada haftada üç veya daha fazla kez çift selfie'si paylaşanların, daha az paylaşım yapanlara kıyasla yüzde 128 oranında daha düşük mutluluk seviyesine sahip olduğunu gösterdi. Anket kapsamında katılımcılardan ilişkilerini samimiyet, iletişim ve güven gibi kriterlere göre değerlendirmeleri istendi.
GERÇEK MUTLULUK DEĞİL
Elde edilen verilere göre, sosyal medyada çok az paylaşım yapan çiftlerin neredeyse yarısı (yüzde 46) ilişkilerini "çok mutlu" olarak tanımlarken, sürekli paylaşım yapan çiftlerin yalnızca yüzde 10'u kendilerini aynı şekilde nitelendirdi. Çiftlerin yüzde 52'si haftada üç ve üzeri kez ilişkilerine dair içerik paylaşırken, yüzde 24'ü sadece özel günlerde (örneğin yıldönümü) paylaşım yapıyor, yüzde 8 ise hiç paylaşmıyor. Sosyal medyada az paylaşım yapanlar, genellikle gizlilik kaygısı, utanç veya sosyal medya kullanım alışkanlıklarının azlığı gibi nedenleri gerekçe gösterdi. Platform tercihlerine bakıldığında, çift içeriklerinin en çok Facebook'ta (yüzde 73) paylaşıldığı, ardından Instagram (yüzde 65) ve TikTok'un (yüzde 44) geldiği görüldü. İlginç bir şekilde, daha yaşlı Y kuşağı üyeleri (yüzde 64), genç Z kuşağına (yüzde 40) göre çok daha fazla çift içeriklerini düzenli olarak sosyal medyada paylaşıyor. Araştırmacılar, bu farklılığın Y ve Z kuşakları arasındaki ilişki dinamikleri ve mutluluk düzeylerine işaret edebileceğini belirtti. Uzmanlar, sosyal medyada sürekli paylaşımın ilişki tatminini artırmak yerine, bazen gerçek mutsuzlukların veya ilişkideki sorunların maskelenmesine neden olabileceğini vurguluyor. Bu nedenle, sosyal medya paylaşımlarının gerçek mutluluğu yansıtmayabileceğine dikkat çekiliyor.

