Sanayi üretiminde daralma sürüyor

Türkiye'nin sanayi üretimi Ağustos ayında geçen yıla göre yüzde 6.3, bir önceki aya göre yüzde 5.7 azaldı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2009 Ağustos Ayı Sanayi Üretim Endeksi sonuçlarını açıkladı. Sanayi üretimi Ağustos ayında yüzde 6.3 daraldı. Üretim bir önceki aya göre de yüzde 5.7 oranında azaldı. Sanayinin alt sektörleri incelendiğinde, 2009 yılı ağustos ayında, bir önceki yılın aynı ayına göre madencilik ve taşocakçılığı sektörü endeksi yüzde 0.6 arttı. Üüİmalat sanayi sektörü endeksinde yüzde 7.2, elektrik, gaz ve su sektörü endeksinde yüzde 3.6 azalış gözlendi. Üretimdeki daralma Şubat ayında yüzde 23.8'le rekor kırmıştı. Sanayi üretimi Mayıs'ta yüzde 17.4, Haziran'da yüzde 9.7, Temmuz'da yüzde 9.2 düşüş göstermişti. Ana sanayi grupları sınıflamasına göre, Ağustos ayında bir önceki yılın aynı ayına göre en yüksek düşüş yüzde 15,8 ile sermaye malı İmalatında görüldü. Ara malı imalatı yüzde 7, dayanıksız tüketim malı imalatı yüzde 5.2, enerji yüzde 5 oranında düşerken, dayanıklı tüketim malı imalatı yüzde 11.5 oranında artış kaydetti. İmalat sanayi alt grupları incelendiğinde, en yüksek düşüş yüzde 37 ile diğer ulaşım araçlarının imalatında gerçekleşti. Onu yüzde 29.8'lik düşüş ile kok kömürü, rafine edilmiş petrol ürünleri imalatı takip etti. Ağaç ve ağaç mantarı ürünleri (mobilya hariç) imalatında ise yüzde 7.9'luk artış yaşandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.