Efe Alkollü İçkiler Üst Yöneticisi (CEO) Egemen Demirtaş, 2010 yılını, geçen yıla göre yüzde 25'lik bir büyüme ile tamamlamayı hedeflediklerini belirterek, "Efe olarak, 2010'da da rakı severlerin yanında olmaya, efelenmeye devam edeceğiz" dedi. Efe Rakı'nın 2009 yılı sonuçlarının değerlendirildiği ve 2010 yılı hedeflerinin açıklandığı İstanbul'daki toplantıda konuşan Demirtaş, Türkiye'nin ilk özel sektör rakı üreticisi Efe'nin, rakı piyasası için zor bir yıl olan 2009'da büyük bir pazar payı artışıyla büyümeyi başardığını ifade etti. Uluslararası veri araştırma şirketi Nielsen'in rakamlarına göre Efe'nin son bir yıl içerisinde pazar payını 3 katına çıkardığını ifade eden Demirtaş, zorlu piyasa koşullarının yaşandığı 2009 yılı içerisinde pazar payını 12.9'a çıkararak yüzde 200'lük bir pazar payı artışı yakaladığını ifade etti.
YENİ SATIŞ NOKTALARI
Demirtaş, şöyle konuştu: "2010'u, geçen yıla göre yüzde 25'lik bir büyüme ile tamamlamayı hedefliyoruz. Bu dönemde Efe Yaş Üzüm ve Efe Klasik markalarımızın gelişimine yatırım yapmaya devam edeceğiz. Ürünlerimizin bulunduğu satış noktalarına 10 bin yeni nokta daha ekleyerek, 35 bine çıkarmayı hedefliyoruz. 2009 yılı için şirketimizin konsolide cirosu 226 milyon lira olarak gerçekleşti. 2010'da ciromuzu, Türkiye tek yetkili dağıtımını yürütmekte olduğumuz Diageo ürünleri dahil olmak üzere toplam 300 milyon liraya ulaştırmayı hedefliyoruz."
Demirtaş, 2005'de 100 bin şişelik sınırlı miktarda ürettikleri Efe Yaş Üzüm Rakısı'ndan sonra, sektörde yaş üzüm rakıları kategorisi oluştuğunu dile getirerek, bu kategorinin her geçen gün büyüdüğünü ve toplam rakı tüketimindeki payının yüzde 25'i geçtiğini söyledi.
Türkiye'deki toplam rakı pazarının 45 milyon litre olduğunu söyleyen Demirtaş, başta Almanya, Kıbrıs ve Amerika olmak üzere 25 ülkeye ihracat yaptıklarını ifade etti.
