"Bilinçli tüketici olun"

Tüketici Hakem Heyeti'ne yapılan kredi ve kart şikayetlerinin arttığına dikkat çeken Nihat Ergün, "Harcama yaparken borçlandığınızı unutmayın" dedi

ZAFER ŞAHİN (ANKARA)
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, son dönemde kullandığı kredi kartı ve konut kredisi nedeniyle bankalarla anlaşmazlığa düşen vatandaşların Tüketici Hakem Heyeti'ne yaptığı şikayetlerin arttığını belirterek, "Kimse kredi kartından harcama yaparken borçlandığını unutmasın" uyarısında bulundu. Ergün vatandaşlara bilinçli tüketici olma çağrısı yaptı. Türkiye'de kredi kartlarının günlük yaşamda çok yoğun kullanıldığını hatırlatan Ergün, "Bu kartları kullanan vatandaşlarımız kredi kartı limitini, gelir düzeylerini göz önünde bulundurarak belirlesin. Kredi kartından harcama yaparken borçlandığını unutmasın. Kredi kartı alırken, kart sözleşmesini mutlaka dikkatlice okusun. Kredi limiti, yıllık kart ücreti, asgari ödeme miktarı, kredi faizi gibi hususların ne anlama geldiğine iyi baksın" dedi.
BÜTÇEYE GÖRE
Vatandaşların konut kredisi kullanırken de bütçelerine uygun hareket etmesi gerektiğinin altını çizen Ergün, "Gelecekte mağdur olmak istemeyen, kazancına göre kredi çeksin" uyarısında bulundu. Ergün şöyle devam etti: "Düşen kredi faiz oranları ile birlikte toplumda kira ödemek yerine ev sahibi olma düşüncesi ön plana çıktı. Genellikle uzun vadeli ve yüksek tutarlarda kullanılan konut kredilerinde birçok alternatifin yer alması çoğu zaman tüketicilerimizde tereddütlere yol açıyor. Bunun neticesinde de tüketicilerimiz bütçelerine uygun olmayan kredileri tercih edebiliyor. Bu mağduriyetlerin yaşanmaması için tüketicilerimiz ödeme imkanlarını aşan kredi kullanımından kaçınmalı. Alacağı eve karar verdikten sonra konut kredisi için önce kendi kaynaklarını kullanmalı, bu miktar yetmiyorsa kredi kullanmaya yönelmeli."
"Hakkını ara"
Sanayi ve Ticaret Bakanı Nİhat Ergün, tüketicilerin kredi kartı ve konut kredileri ile ilgili bir sorunla karşılaştıklarında, yasaların kendilerine tanıdığı hakları kullanmaktan çekinmemesini istedi. Ergün, tüketici şikayetleri ile ilgili işlemleri hızlandırmak ve kolaylaştırmak amacıyla Tüketici Bilgi Sistemi'ni hayata geçirdiklerini ifade etti. Vatandaşların internet üzerinden tüketici.gov.tr adresine girerek, tek 'tık'la şikayetini gerçekleştirebileceğini anlatan Ergün, "Tüm tüketicilerimizi bu sistemi etkin bir şekilde kullanmaya davet ediyorum. Hayata geçirdiğimiz sistem, tüketicimizin yaptığı başvuruyu ikametinin bulunduğu yerdeki hakem heyetine otomatik olarak yönlendiriyor.
BİR 'TIK' YETER
İl veya ilçe Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, ekranına düşen başvuruları, raportörler tarafından değerlendiriyor, gündeme alaraksonuçlandırıyor ve alınan kararlar anında sisteme giriyor. Tüketiciler, bu sistemle evlerinden hiç çıkmadan, devlet koridorlarına hiç uğramadan şikayet başvurularını yapabilecek ve yaptıkları başvuruları an be an takip edebilecek. Tüketici mahkemeleri ile hakem heyetleri arasındaki bilgi ve belgelere ilişkin yazışmalardan kaynaklanan yaklaşık 20 günlük süre, bundan sonra 'bir tık' süresine inecek, tüketici mahkemelerinin karar süresi de kısalacak" diye konuştu

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.