Mısır’daki ayaklanma Ege turizmini patlattı

Tunus, Mısır ve Cezayir halk ayaklanmaları nedeniyle rezervasyon iptalleriyle karşı karşıya kalırken, tur operatörleri turları Türkiye'ye kaydırdı


Tunus, Mısır ve Cezayir halk ayaklanmaları nedeniyle rezervasyon iptalleriyle karşı karşıya kalırken, tur operatörleri turları Türkiye'ye kaydırdı

SİNAN DOĞAN / MURAT ŞAHİN
Kuzey Afrika ülkelerinde yaşanan halk ayaklanmaları nedeniyle bu bölgeye yönelik turizm rezervasyonları bir bir iptal edilirken, Türkiye ve Ege Bölgesi'ne gün doğdu. Dünya turizm pastasının üçte birini oluşturan Akdeniz çanağında Türkiye'nin rakipleri olan Tunus, Mısır, Cezayir rezervasyon iptalleriyle boğuşurken, tur operatörleri iptal edilen rezervasyonları Türkiye ile kapatmaya çalışıyor.
En son İskenderiye Limanı'na gidecek olan 4 bin yolcu kapasiteli MSC Grubu'na ait Splendida gemisinin, Mısır'a gitmekten vazgeçerek 31 Ocak tarihinde İzmir'e gelmeye karar verdiği açıklandı. Bu durum başka kruvaziyer gemilerinin de rotalarını Kuzey Afrika'dan İzmir'e çevirmesinin önünü açtı.
İLAVE OTEL TALEBİ
Tur operatörlerinin ilave uçak ve ilave otel taleplerinin kendilerine ulaşmaya başladığını belirten Egeli turizmciler, iptal edilen Kuzey Afrika rezervasyonlarının yavaş yavaş Ege kıyılarına kaydığını; özellikle Fransız, Alman, İngiliz ve Ruslar'ın bu yaz tatil için Ege'yi tercih edeceğini açıkladı. Öte yandan son yıllarda Kuzey Afrika ülkelerine giden 100 bine yakın yerli turistin de bu yaz sezonunu Türkiye'de geçirmesi bekleniyor. Turizmciler, Avrupa'daki turizm fuarlarında ciddi taleple karşılaştıklarını ifade ediyor. Geçtiğimiz yıl Mısır'a yaklaşık 13 milyon turist gelirken, Tunus'a gelen turist sayısı 5 milyonu geçti. Türkiye ise geçen yıl 28 milyon turist ağırladı.
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler, iptal edilen rezervasyonların Türkiye'ye yönelmeye başladığını kaydetti. Rusya pazarında Mısır'ın, Fransız pazarında Tunus'un en büyük rakipleri olduğunu anımsatan İşler, dünyada her yıl 1 milyar civarındaki turistin üçte birinin Akdeniz çanağında tatil yaptığını vurguladı.
İşler, "Elbette biz Akdeniz'de barışın bozulmasını istemiyoruz. Ama Tunus'ta başlayan ve komşu ülkelere yayılan Yasemin Devrimi ile bu pazarlar ciddi ölçüde güç kaybetti. Bu durum bizi olumlu etkileyecek. Bu sezon Rusya'dan yüzde 15, Ukrayna'dan yüzde 10, İngiltere'den yüzde 7-10 daha fazla turist gelecek. Fransız turistlerin de ilgisi büyük. Bu sezon 30 milyon turist, 25 milyar dolar gelir hedefinin geçilerek yeni bir rekor kırılacağını düşünüyorum" dedi.
Bu noktada en büyük rakibin Yunanistan olacağına dikkat çeken İşler, Yunan hükümetinin mallardan alınan vergileri yarı yarıya düşürüp, havaalanı vergilerini de indirdiğini belirtti. Türk turizm sektörünün bu gelişmeleri dikkate alarak hareket etmesini isteyen İşler, "Bu nedenle 28-30 Mart tarihlerinde Almanya'nın Frankfurt kentinde Alman tur operatörleri ile bir araya gelip, özel toplantı yapacağız" diye konuştu. İzmir Ticaret Odası Konaklama Yerleri Grubu Meclis Üyesi Mustafa Kaya da, kendisiyle görüşen Fransa pazarındaki tur operatörlerinin Çeşme'ye uçak seferleri koymak istediklerini dile getirdi.

EN BÜYÜK RAKİP

Kuzey Afrika ülkelerinin her şey dahil sistemiyle Türkiye'nin en büyük rakibi olduğunu hatırlatan Kaya, "Yaşanan olaylar istediğimiz gelişmeler değil ama otomatik olarak Türkiye'ye yöneliş olacak. Özellikle Fransız pazarından yoğun talep geliyor. Turistler rezervasyonlarını iptal etmeye başladı. Türkiye'ye yönelik talep önce Akdeniz'e, sonra Ege'ye yansıyacak. Tur operatörlerinden sinyaller alıyoruz. Mart ayındaki Berlin Uluslararası Turizm Fuarı'nda bu talepler daha net ortaya çıkacak" diye konuştu.
Çeşme Turistik Otelciler Birliği Başkanı Veysi Öncel ise, Hollanda'daki Utrecht, Almanya'daki Stutgart ve İngiltere'deki Londra fuarlarında Türkiye'ye yönelik ilgi artışını bizzat gördüklerini ifade etti. Tunus ve Mısır'da yaşanan karışıklığın Türkiye satışlarına yansıdığını aktaran Öncel, "Bu yaz Çeşme'de Fransızların sayısında gözle görülür bir artış olacak. Almanlar da bölgeyi tercih edecek. Şimdiden ilave uçak seferleri ve ilave otel talepleri alıyoruz. 2011, Ege turizmi için son derece iyi olacak" açıklamasında bulundu.
Kruvaziyer için de büyük fırsat doğdu
Mısır'da yaşanan olayların ardından daha önce İskenderiye Limanı'na demirleyen, kruvaziyer gemileri artık rotasını İzmir Limanı'na çevirmeye başladı. İskenderiye Limanı'na gidecek olan 4 bin yolcu kapasiteli Splendida gemisi, programını iptal ederek 31 Ocak tarihinde İzmir Limanı'na demirleme kararı aldı. İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, Mısır'daki karışıklıklar yüzünden MSC Grubu'na ait geminin İskenderiye Limanı yerine İzmir Limanı'na geleceğini doğruladı.
Bunun kent adına yeni bir fırsat olacağını dile getiren Demirtaş, "İskenderiye'ye gidecek olan gemi rotasını İzmir'e çevirdi. Gemi 335 metre boyunda, 4 bin yolcu kapasiteli. Şu ana kadar İzmir'e gelenler hep 3 bin yolcu kapasiteli gemilerdi. Bu tek seferlik bir değişim gibi görünse dahi bundan sonrada bu seferlerin buraya dönmesi olası gözüküyor. Huzur, barış ve istikrarın olduğu Türkiye, sadece gemilerin rotasının döndüğü değil, yanı zamanda yatırımcıların da paranın da, sermayenin de rotasının döndüğü bir ülke olma şansını yakalamış durumda" diye konuştu. Demirtaş, İzmir'e kruvaziyer gemileriyle 500 bin yolcu gelmesi hedefinin bu gelişmeyle birlikte 510 bine çıktığını ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.