Nutella, Kinder Çikolata ve Kinder Sürpriz Yumurta gibi ürünleri üreten dünya çikolata devi Manisa OSB'ye kuracağı fabrikada 200 kişiye istihdam sağlayacak
ŞAFAK İNCE (HABER MERKEZİ)
Manisa'da 95 milyon euroluk yatırım kararı alan dünya çikolata devi İtalyan Ferrero'nun sözcüsü Carlo Marsili, "Yatırım kararı aldık, çünkü biz Türkiye'ye inanıyoruz" dedi.
Nutella, Kinder Çikolata ve Kinder Sürpriz Yumurta gibi ürünleri üreten Ferrero, bir süre önce Türkiye'de yatırım kararı aldı. 4 yıl önce Manisa Organize Sanayi Bölgesi'nde (MOSB) Indesit'in yaptığı yatırımı gözönünde bulunduran Ferrero, bir süre önce MOSB'da 10 milyon lira yatırımla 150 dönüm arazi satın aldı. Firmanın bu hamlesiyle piyasalar hareketlenirken Ferrero'nun 30 milyon euro yatırımla fabrika kuracağı ekonomi kulislerinde dalga dalga yayıldı. Ferrero'nun sözcüsü İtalya'nın Ankara eski Büyükelçisi Carlo Marsili, İzmir Konsolosu Igor Di Bernardini ve Ferrero'nun Türkiye, Yunanistan, Malta ve Kıbrıs bölge direktörü Renato Danna, geçtiğimiz haftadan itibaren bölgede incelemelerde bulundu. Manisa Valisi Halil İbrahim Daşöz'ü ziyaret eden Marsili, 95 milyon euro tutarında bir yatırım planladığını ve bu yatırımla 200 kişiye istihdam sağlanacağını açıkladı.
İKİ YILDA BİTER
Carlo Marsili ve Renato Danna dün ise İzmir Konsolosu Bernardini'nin evsahipliğinde yatırımla ilgili Yeni Asır'ın sorularını yanıtladı. Marsili, Ferrero için bu yatırımın büyük bir anlamı olduğuna dikkat çekerek, "Türkiye'nin yatırım bölgesi olarak seçilmesinde Türkiye'ye duyulan güven var. Türkiye'nin ekonomisine, büyüme hızına duyulan güven bu projenin arkasında yatan en önemli nedenlerdir" dedi. 1.5, 2 yıl gibi sürede fabrikanın tamamlanacağını söyleyen Marsili, "Buradaki üretim kapsamında kakao hariç diğer tüm ham maddeler Türkiye'deki üreticilerden satın alınılacak" diye konuştu.
Marsili, Manisa'yı üs olarak seçmeleri için de "çok doğru bir kara verdik. Çünkü MOSB'nin altyapısı, yatırım yapmak için çok uygun. MOSB'de hızlı bir gelişim var" dedi. Proje süresince Nutella ve Kinder'in yanı sıra 2 tane soğuk dolap ürünü olacağını söyleyen Marsili, "Ferrero Türkiye, önümüzdeki dönemlerde yeni ürünlere de kapı açabilir" diye konuştu.
İtalya'nın İzmir Konsolosu Bernardini ise, "Türk-İtalyan arkadaşlığının geliştiğinin göstergesi olan bu yatırımların süreceğine inanıyorum" dedi.
"KARARLIYIZ"
Ferrero Bölge Direktörü Renato Danna, Avrupa'daki krizin çikolotanın tüketimine yönelik bir azalmaya neden olabileceğini öngörmelerine karşın bu yatırımda kararlı olduklarını söyledi. Danna bunun nedenini ise "Biz, genç nüfusun çok artış gösterdiğini ve bu yüzden de çikolataya duyulan sevginin ve ihtiyacın fazla olacağını düşündüğümüz bir ülkeye yatırım yapıyoruz" diye açıkladı. Son 10 yıldır Türk tüketicisinin Ferrero ürünlerine "aşina" olduğunu söyleyen Danna, "Biz Türkiye'ye inanıyoruz, bu yüzden yatırım olarak Türkiye'yi seçtik. Ferrero'nun yarattığı yeniliklere inanıyoruz. Dünya genelinde hayata geçirdiğimiz bir çok yeni ürünle, ayrıca Türkiye'de gelişecek yeni kategorilerdeki ürünlere de inanıyoruz" diye konuştu.
